به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۲۴۰۲۸۹

از امروز ساعت ۱۸ تعطیل کنید

از امروز ساعت ۱۸ تعطیل کنید
گروه اقتصادی: دولت برای کنترل شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته فعالیت کاری برخی صنوف که در آنها تجمع بیش از حد انجام می‌شود را محدود کند تا بلکه به این شیوه ابتلا به این بیماری کاهش پیدا کند. رئیس اتاق اصناف تهران نیز از این دستور تبعیت کرده و از اصناف مورد نظر خواسته از روز سه‌شنبه راس ساعت مقرر کسب و کار خود را تعطیل کنند.قاسم نوده فراهانی در این خصوص گفت: «پیش از این واحدهای صنفی گروه سه و چهار تعطیل بودند و همچنان تعطیلی آنها به قوت خود باقی است تا بتوانیم زنجیره شیوع این بیماری را از بین ببریم. طبق مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا به جز واحدهای صنفی مجاز، تمام صاحبان مشاغل گروه دو از روز ۲۰ آبان ماه باید ساعت ۱۸ واحدهای خود را تعطیل کنند. با تعطیلی واحدهای صنفی در تهران، تردد و رفت و آمد شهروندان در سطح شهر بسیار کاهش می‌یابد و انتظار داریم تمام واحدهای صنفی در پایتخت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۱۸ فعالیت خود را تعطیل کنند، زیرا مصوبات ستاد ملی کرونا برای تمام واحدهای صنفی در سطح کشور و تهران لازم‌الاجراست. با این مصوبه هر واحد صنفی بعد از ساعت ۱۸ در تهران باز باشد با آن برخورد قانونی خواهد شد. بهترین راه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همگان است تا جان افراد و شهروندان بیش از این به خطر نیفتد.»
 
نوده فراهانی با بیان اینکه در این شرایط همه باید مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کنند، ادامه داد: «در این صورت شاهد ریشه کن شدن این بیماری خطرناک در کشور خواهیم بود. در تهران هم اکنون بیش از ۲۸۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب هستند و ۳۰ هزار واحد نیز بدون پروانه کسب فعالیت دارند و این نشان می‌دهد که هم اکنون حدود ۳۱۰ هزار واحد صنفی باید از ساعت ۱۸ فعالیت خود را در تهران تعطیل کنند.»وی درخصوص فعالیت صنوف مشمول گروه ۲ گفت: «مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه‌فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل صنوف گروه شغلی ۲ هستند و از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر حداکثر ساعت فعالیت آنها ساعت ۱۸ خواهد بود.»رئیس اتاق اصناف تهران در پایان تاکید کرد: «آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر روزانه به‌طور متوسط بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنان ما بر اثر بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و جا دارد با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم زنجیره شیوع این بیماری را در هر کجای کشور قطع کنیم تا شاهد کاهش جان باختگان این ویروس منحوس در کشور باشیم.»
مرجع : دنیای اقتصاد
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها