کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علائم آسم در35 درصد کودکان تهرانی

ایرنا , 18 آذر 1392 ساعت 11:29

گروه جامعه: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بر اساس نتایج تحقیق انجمن آسم و آلرژی ایران، 35 درصد کودکان در کلان شهر تهران دارای علایم بیماری آسم هستند.


دکتر دل آرا بابایی خاطرنشان کرد: این آمار بسیار بالا و نگران کننده است. کودکان دچار علایم آسم دارای تنگی نفس‌های طولانی و به سرماخوردگی‌های طولانی مدت و همچنین خس‌خس سینه دچار می‌شوند. در طول فصول سرد سال نیز به دلیل افزایش آلودگی‌های هوا علایم آنها شدیدتر می‌شود. به گفته وی این علایم ممکن است در یک تا دو سال در کودک طولانی و پایدار باقی بماند و در نهایت به آسم تبدیل شود. بابایی ادامه داد: همچنین براساس آخرین مطالعات در مورد بیماری آسم که در سال 2008 میلادی در سطح دنیا انجام شد، حدود 10 تا 15 درصد کودکان 10 تا 15 ساله ایرانی دچار علایم شروع آسم هستند و در سنین پایین تر حدود 13 درصد این علایم را دارند.
به گفته وی آمار جهانی نشان می‌دهد که آسم‌های آلرژیک روز به روز در سراسر دنیا به ویژه در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه، روبه افزایش است. بر اساس این آمار تعداد مبتلایان به آلرژی ایران در بین کشورهای دنیا درحد متوسط و در کشورهای توسعه یافته مانند انگلیس بیشتر است.


کد مطلب: 24032

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/24032/علائم-آسم-در35-درصد-کودکان-تهرانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir