به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۲۴۰۴۵۰
«شل کن - سفت کن» محدودیت‌های کرونایی فایده‌ای ندارد

تعطیلی نه؛ تهران به طور کامل قرنطینه شود

تعطیلی نه؛ تهران به طور کامل قرنطینه شود
گروه جامعه: اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و نماینده مجمع نمایندگان تهران در ستاد ملی مقابله با کرونا در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره هجوم کرونا به پایتخت نوشت: «عدم قرنطینه تهران باعث فوت چندین هزاران نفر از هموطنان می شود. شاید بتوان در طولانی‌مدت بدون تعطیلی شرایط را کنترل کرد ولی به چه قیمتی؛ به قیمت جان مردم؟ فوت چندین هزار نفر پیش‌بینی خارق‌العاده‌ای نمی خواهد. یک بچه هم با ضرب و تقسیم ساده می‌تواند بگوید. چه مصلحتی بالاتر از جان مردم است؟! هیچ دلیلی در این مورد قابل قبول نیست. برای حفظ جان مردم یک جو غیرت به خرج دهید».او نخستین نفری نیست که از دولت خواسته تهران را تعطیل کند، هرچند که پیشنهاد مشخص نماینده تهران، قرنطینه است. شاکری در پاسخ به این سوال که با وجود اصرار و نظر جمعی بسیاری از کارشناسان و مسئولان بر تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران چرا هنوز این اتفاق نیفتاده است به همشهری‌آنلاین می‌گوید: به نظر من ستاد ملی مقابله با کرونا آمادگی این کار را ندارد و خودش را برای آن تجهیز نکرده به همین دلیل است که دائما می‌خواهد اقدامی انجام دهد ولی فایده‌ای ندارد. باید فرصتی برای قطع زنجیره کرونا و همچنین تجدید قوای کادر درمان فراهم کنیم. محقق شدن اینها هم جز تعطیلی راه دیگری ندارد.  نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که ستاد ملی کرونا آمادگی چه چیزی را ندارد که تعطیلی تهران را تصویب نمی‌کند، گفت: به ما چیزی نمی‌گویند و فقط پیشنهاد تعطیلی را رد می‌کنند.

به نظر من ستاد آمادگی این را ندارد که مثل کشورهای دیگر عمل کند؛ اینکه حمله سنگینی کردند و زنجیره را قطع کردند و نجات پیدا کردند. شما الان از چین اصلا خبری می‌شنوید؟! ما جز قطع این زنجیره هیچ راه دیگری نداریم.
شاکری گفت: با این دستورهای متعدد و متوالی و – به قول معروف – «شل کن سفت کن»، حتی کارایی و اثر دستورهای جدید را هم از بین می‌برند. البته خیلی از این دستورها امکان اجرایی هم ندارند. شما می‌گویید این صنف و آن صنف تعطیل ولی نظارت بر آن و برخورد با متخلفین خیلی کار سختی است و هزینه‌اش خیلی زیاد است. او معتقد است: به نظر من ستاد ملی مقابله با کرونا دارد تعلل می‌کند در حالی که بهترین کار برای خروج از این وضعیت – آن‌طور که در ستاد بررسی کردیم – قرنطینه است. نماینده تهران در مجلس یازدهم گفت: ما نمی‌گوییم تعطیلی، می‌گوییم قرنطینه کامل شهر تهران. قرنطینه یک کار فنی است که یک‌سری الزامات دارد؛ الزامات بهداشتی، تردد، حضور در محل کار و... . یعنی هر چیزی که موجب انتقال ویروس می‌شود باید قطع شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس درباره تبعات اقتصادی و اجتماعی قرنطینه فکر شده است یا نه به همشهری آنلاین گفت: خب یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا اختصاص داده شده و همه هم می‌گویند دست ما نرسیده است. 

بودجه تمام شد؟ خب دوباره اختصاص بدهند!
نماینده مجمع نمایندگان تهران در ستاد کرونا در واکنش اختصاص همه بودجه ارزی کرونا و پایان بودجه برای مقابله با این بیماری گفت: آماری که درباره آن نداده‌اند. خب، دوباره تخصیص بدهند. شاکری گفت: فکر می‌کنید هزینه بیماری و فوت کرونا کم است؟! و آیا آن را برآورد کرده‌اند؟ خسارت مردم و کادر درمان را چه کسی می‌دهد؛ خانواده‌هایی که لطمه می‌خورند و زندگی‌شان از هم پاشیده می‌شود؟ اینها سرمایه‌های ما هستند. پیشگیری از بیماری خیلی راحت‌تر و ارزان‌تر از درمان است. وی در پاسخ به سوالی درباره تبعات اقتصادی تعطیلی یا قرنطینه تهران گفت: بله، باید برای کسب و کارهایی که از این تعطیلی خسارت می‌بینند، فکری شود. الان حدود ۹ ماه از آغاز شیوع کرونا گذشته و باید آماده می‌شدیم. وقتی می‌گویم ستاد کرونا آمادگی ندارد، همین است، پس ستاد دارد چه کار می‌کند؟ نماینده تهران در مجلس در واکنش به شایعاتی درباره مخالفت رییس جمهور با تعطیلی تهران گفت: این حرف‌های متناقض که چه کسی مخالف است یا نیست، ضعف ستاد است. اینکه می‌گویم ستاد کرونا، منظور همان دولت است چون رئیس آن رئیس‌جمهور و فرمانده قرارگاهش هم وزیر کشور است.
مرجع : همشهری آنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها