به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۲۴۰۶۱۲
پامپئو: تماس با بایدن در حد احوالپرسی ایرادی ندارد

کاخ سفید در حال چیدمان دولت دوم ترامپ است

کاخ سفید در حال چیدمان دولت دوم ترامپ است
گروه بین الملل: همزمان با اظهارات تازه وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این که روند انتقال به دور دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به زودی هموار خواهد شد، منابع آگاه از ادامه اقدام‌های کاخ سفید برای چیدمان دولت بعدی  ترامپ خبر می‌دهند.
مایک پمپئو، با تکرار  پیروزی  ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر گفت که پس از شمارش کامل آرای قانونی، روند انتقال به دور دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ هموار خواهد شد.در همین حال، منابع آگاه خبر می‌دهند که دفتر کارکنان ریاست جمهوری در کاخ سفید همچنان در حال بررسی صلاحیت و توانمندی نامزدها برای فرصت‌های شغلی موجود در دولت فدرال به ریاست  ترامپ هستند. روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داده که دفتر بودجه کاخ سفید به نمایندگی‌های فدرال در سراسر ایالات متحده دستور داده که به اقدام‌های خود برای تهیه و ارسال پیشنهاد بودجه دولت برای سال مالی ۲۰۲۱ ادامه دهند. ترامپ روز دوشنبه نیز با برکناری مارک اسپر از سمت وزارت دفاع و انتصاب کریستوفر میلر به سرپرستی این وزارتخانه، تغییرات گسترده خود در رهبری پنتاگون را آغاز کرده است. تغییر در رهبری پنتاگون نیز بر نگرانی‌ها را درباره انتقال آرام و منظم قدرت از دونالد ترامپ به جو بایدن، افزایش داده است.
 ترامپ و ستاد انتخاباتی و تیم وکلای او همچنان از پذیرش پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سر باز می‌زنند و با به راه انداختن چالش حقوقی و طرح ادعای تقلب در شمارش آرا همچنان سعی در تغییر نتیجه انتخابات دارند.
اظهارات اخیر مایک پومپئو در حالی بیان می‌شود که رهبران جهان از جمله متحدان نزدیک آمریکا مانند فرانسه و بریتانیا، طی روزهای اخیر پیروزی جو بایدن، رقیب انتخاباتی  ترامپ و رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده، را تبریک گفته‌اند.با این حال  مایک پامپئو تاکید دارد که این رقابت هنوز به پایان نرسیده است.وزیر امور خارجه آمریکا  درباره تماس  برخی از سران جهان با جو بایدن گفت: اگر فقط تماس گرفته‌اند که سلامی بدهند، فکر نمی‌کنم ایراد چندانی داشته باشد. اما درباره آن اشتباه نکنید. ما فقط یک رئیس‌جمهوری، یک وزیر خارجه، یک تیم امنیت ملی داریم. بهتر است که اینطور باشد.او درباره این تماس رهبران با بایدن گفت: هنوز کارهای خیلی زیادی مانده است تا روشن شود پیروز انتخابات کیست. ما به همه یادآور می‌شویم که تمام آراء هنوز شمارش نشده است. ما نیاز داریم تا از انطباق کامل فرایند حقوقی اطمینان حاصل کنیم و بعد آمریکا بهترین کاری که لازم است انجام می‌دهد. ما در ظهر بیستم ژانویه یک رهبر در کاخ سفید خواهیم داشت و ما به اجرای سیاست خارجی آمریکا ادامه خواهیم داد.
براساس قانون اساسی آمریکا، هیچ الزامی به اذعان او به شکست وجود ندارد اما اگر ترامپ به شکست اذعان نکند اولین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا می‌شود که چنین کاری می‌کند.
پامپئو همچنین در پاسخ به اینکه آیا وزارت امور خارجه آمریکا با تیم انتقالی بایدن همکاری می‌کند، پاسخ داد: یک انتقال نرم به دولت دوم ترامپ خواهیم داشت. ما آماده‌ایم. جهان شاهد اتفاقاتی است که رخ می‌دهد. ما قصد داریم تمام آراء را بشماریم. زمانی که این روند تکمیل شود، انتخاب‌کنندگان وارد عمل می‌شوند؛ این یک فرایند است. قانون اساسی به وضوح آن را تشریح کرده است.
از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، دولت  آمریکا به مقامات ارشد آژانس‌های دولتی دستور داده تا در بحبوحه تلاش‌های کمپین انتخاباتی‌اش برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر در چندین ایالت کلیدی در دادگاه، با تیم انتقالی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور همکاری نکنند.
برخی از مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ،  در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست گفتند: آژانس‌های دولتی به کارمندان خود که قرار بود گزارشات توجیهی و فضای دفتری را برای تیم انتقالی بایدن فراهم کنند دستور دادند تا زمان تایید نتایج انتخابات از سوی اداره سرویس‌های عمومی که بر مدیریت و عملکرد اساسی آژانس‌های فدرال نظارت دارد، دست نگهدارند و این امکان را به تیم بایدن ندهند.یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ گفت: به ما گفته شده که گزارشات رسانه‌ها را نادیده بگیرید، منتظر باشید تا نتیجه رسمی توسط دولت اعلام شود.به گفته روزنامه واشنگتن پست، امیلی مورفی، هماهنگ‌کننده اداره سرویس‌های عمومی که از سوی ترامپ به این سمت منصوب شده از امضای اوراقی که رسما اختیار میلیون‌ها دلار را به تیم‌های انتقالی بایدن می‌دهد و دسترسی مقام‌های دولتی، فضای دفتری در آژانس‌ها و تجهیزات را نیز برای تیم‌ انتقالی بایدن فراهم می‌کند، امتناع کرده است.مقامات تیم انتقالی بایدن  گفتند: تصمیم مورفی دسترسی تیم انتقالی به تماس‌هایی که از طریق وزارت امور خارجه با رهبران خارجی برقرار می‌شود و همچنین دسترسی به تاسیسات امن که از طریق آنها می‌توانند اطلاعات محرمانه را بررسی کنند را مسدود می‌سازد.تیم بایدن تاکید کرده اگر دولت ترامپ به مانع‌تراشی بر سر راه یک انتقال قدرت صلح‌آمیز ادامه دهد، آنها نیز از گزینه‌های قانونی خود استفاده می‌کنند و شکایت خواهند کرد.روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که چندین آژانس از جمله آژانس توسعه بین‌المللی و اداره امور کهنه‌سربازان به کارمندان خود گفته‌اند که درخواست‌های تیم انتقالی بایدن را نادیده بگیرند. این آژانس‌های دولتی در حال حاضر جلسات رسمی با تیم بایدن درخصوص پروژه‌ها، بودجه، مشکلات یا فعالیت‌های روزانه خود برگزار نمی‌کنند.
به گفته دو منبع آگاه، "جان برسا"، معاون مدیر آژانس توسعه بین‌المللی به کارمندان خود گفته است که بایدن در انتخابات پیروز نشده و در نتیجه آژانس‌های دولتی نباید به صورت خودکار اقدامات انتقال قدرت را انجام دهد.روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که یک کتاب توجیهی 440 صفحه‌ای برای تیم رئیس جمهور بعدی آماده شده و در آژانس توسعه بین‌المللی نگهداشته شده است.  
برسا گفت: تنها اطلاعیه رسمی درباره نتایج انتخابات که اهمیت دارد اطلاعیه‌ای است که از سوی اداره سرویس‌های عمومی منتشر شود.
کاخ سفید: ۲۳۴ صفحه استشهاد از تقلب انتخاباتی داریم
سخنگوی کاخ سفید در سخنانی گفت که ۲۳۴ صفحه استشهاد در دست دارند که به ادعای او اثبات می‌کند که "تقلب انتخاباتی" رخ داده است. کایلی مک‌انانی همچنین فهرستی از موارد جدید داشت که به گفته کمپین ترامپ، پوشش داده نشده‌اند.
 حضور "کایلی مک‌انانی"، سخنگوی کاخ سفید در برنامه فاکس‌نیوز یک روز پس از آن انجام شد که همین شبکه صحبت‌های او را وقتی که ادعا می‌کرد تقلب در انتخابات سوم نوامبر رخ داده، قطع کرد.او گفت: ۲۳۴ صفحه استشهاد از ایالت میشیگان وجود دارد. او مدعی شد که آنها جزئیاتی از حوادثی هستند که در آن ۶۰ درصد از آراء امضای یکسان دارند و ۳۵ مورد هیچ سابقه‌ای از رای‌دهنده وجود ندارد اما آن رای‌ها شمارش شده‌اند.مک‌انانی همچنین گفت که یک زن مدعی است که پسر فوت شده او هم رای داده است!
 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها