به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۲۴۰۶۲۵

بایدن در سنای آمریکا اکثریت نخواهد داشت

بایدن  در سنای آمریکا اکثریت نخواهد داشت
گروه بین الملل: احتمال می‌رود که جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا مجبور باشد با اپوزیسیون جمهوری‌خواه در مجلس سنا کنار بیاید. آرا هم‌اکنون ۵۰ به ۴۸ به سود جمهوری‌خواهان است. هنوز وضعیت دو کرسی ایالت جورجیا مشخص نیست.
در مبارزه برای کسب اکثریت در مجلس قدرتمند سنای آمریکا، جمهوری‌خواهان یک گام به پیش افتادند. پس از رقابت نزدیک به هم در ایالت کارولینای شمالی، تام تیلیس، دارنده تاکنونی کرسی سنای این ایالت توانست به پیروزی برسد. رقیب دموکرات او کال کانینگهام شکست خود را پذیرفت و گفت: «رای دهندگان انتخاب کردند و من تصمیم آنها را می‌پذیرم.»
هفته گذشته هم‌زمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات برای ۴۹ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنای ایالات متحده نیز برگزار شد. دموکرات‌ها تاکنون به ۴۸ کرسی دست یافته‌اند. دو رأی ایالت جورجیا در انتخابات دور دوم در ماه ژانویه مشخص می‌شود.بر اساس آخرین خبرها، در ایالت آلاسکا نیز دَن سالیوان از حزب جمهوری‌خواه که تاکنون پیشتاز بود، کرسی این ایالت را از آن خود کرده است. بدین گونه شمار کرسی‌های جمهوری‌خواهان به ۵۰ کرسی رسیده است.برای بایدن فقط یک حالت پات ۵۰ به ۵۰ متصور است و به همین دلیل تمام نگاه‌ها به نتایج جورجیا دوخته شده است. نتایج این دو کرسی در یک انتخابات میان‌دوره‌ای در پنجم ژانویه ۲۰۲۱ مشخص می‌شود. دو کاندیدا از حزب جمهوری‌خواه و دو کاندیدا از حزب دموکرات در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.
نتایج آرای سنای آمریکا برای یک رئیس‌جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است. سنا باید نامزدهای  پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای پست‌های وزارتخانه‌ها را تأیید کند و نیز می‌تواند مانع از تصویب لوایح قانونی شود. دموکرات‌ها امید داشتند در این انتخابات در کنار اکثریت مجلس نمایندگان، اکثریت سنا را نیز به دست آورند. در این صورت راه برای تصویب هر نوع اصلاحی برای جو بایدن هموار می‌شد.در صورتی که دموکرات‌ها در ماه ژانویه موفق به کسب دو کرسی ایالت جورجیا شوند، مجلس سنا با حالت پات ۵۰ به ۵۰ رو به رو خواهد شد.چنان که در قانون اساسی ایالات متحده آمریکا پیش‌بینی شده است، در چنین وضعیتی، در تصمیم‌های سنا نظر معاون رئیس‌جمهوری یک رأی محسوب می‌شود. از آنجا که کامالا هریس، معاون جو بایدن از حزب دموکرات است، در چنین حالتی می‌توان تصور کرد که بایدن از اکثریت آرا در سنا آمریکا برخوردار خواهد شد.
برچسب ها: بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها