به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : ۲۴۰۶۸۳

نفر هفتم کنکور روی بشکه دنبال اینترنت می‌گردد!

نفر هفتم کنکور روی بشکه دنبال اینترنت می‌گردد!
گروه جامعه: این تصویر جوانی سرخوش در حال سلفی گرفتن نیست. بلکه عکس نفر هفتمِ کنکور ریاضی امسال است که برای شرکت در کلاس‌های آنلاین دانشگاه، به پشت بام خانه رفته و روی بشکه نفت نشسته و دنبال اینترنت می‌گردد.
«محمد تسلیمی» نخبه جوان استان فارس و دانشجوی مهندسی برق ورودی ۹۹ دانشگاه صنعتی شریف ساکن محله جلیل‌آباد خاوران از توابع جهرم است که وعده‌های سال و ماه گذشته مسئولان، او را برای شرکت در کلاس های درس آنلاین به دردسر انداخته است.
علیرضا شریفی، عضو شورای شهر خاوران درباره مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در محله جلیل‌آباد و هاشمیه خاوران گفته است: مراجعات و درخواست های مکرر شورای شهر در سه سال اخیر برای ایجاد پوشش شبکه اینترنت ایرانسل و همراه اول در محله جلیل آباد و شهرک هاشمیه از زمان مهندس روزگار مدیرکل سابق مخابرات تاکنون که مهندس ایزدی عهده‌دار این پست شده، نتیجه‌ای به جز وعده و وعید و امروز و فردا کردن نداشته است.
شریفی گفت: مطالعات فنی و نقطه‌یابی هم انجام شده و در بازدیدهای حضوری قول‌های بسیاری داده اند اما متاسفانه فراموش شده است.
از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون آموزش در کشور با مشکلات متعددی روبرو شده است. وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که از ۱۵ میلیون دانش‌آموز کشور، حدود ۳ میلیون نفر اصلا به اینترنت و ابزارهای هوشمند همچون گوشی هوشمند و تبلت و ... دسترسی ندارند.
اما در این میان دانش‌آموزان و نیز دانشجویان بسیاری نیز هستند که ایزارهای هوشمند در اختیار دارند اما شهر و روستای محل سکونت آنها اینترنت ندارد و آنها مجبورند برای دسترسی به اینترنت به دل کوه بزنند، کنار جاده بروند یا بالای بلندی‌هایی مثل پشت بام بروند تا بتوانند از درس و تکالیف مدرسه و دانشگاه خود عقب نمانند. در این میان خطرات زیادی هم این افراد به خصوص دانش‌آموزان را که سن کمتری دارند، تهدید می‌کند. مثل دانش‌آموز قاینی (خراسان جنوبی) که گفته می‌شود چند روز پیش برای دسترسی به اینترنت و استفاده از شبکه شاد از کوه بالا رفت اما از آن سقوط کرد و از ناحیه سر و صورت به شدت مصدوم شد. موضوعی که البته آموزش و پرورش آن را نپذیرفته و اعلام کرده این نوجوان بعدازظهار از کوه باال رفته و در آن زمان کلاس آنلاین نداشته است!
مرجع : همشهری آنلاین
برچسب ها: اینترنت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها