به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۲۴۰۸۱۱

یک مسیر تازه برای مهاجران به اروپا

یک مسیر تازه برای مهاجران  به اروپا
گروه بین الملل: رفته رفته بر شمار مهاجرانی که مسیر پرخطر آفریقا – اقیانوس اطلس را برای رسیدن به جزایر قناری و در اصل رسیدن به اروپا طی می‌کنند، افزوده می‌شود. بر پایه گزارش‌ها تاکنون دست کم ۴۱۴ نفر در این مسیر جان باخته‌اند.
این یکی از خطرناکترین مسیرهایی است که پناهجویان برای رسیدن به فردایی بهتر از آن می‌گذرند: مسیری که آغازش آفریقاست از طریق اقیانوس اطلس به مقصد اروپا. رفته رفته بر شمار قایق‌هایی که از این مسیر به جزایر قناری می‌رسند، افزوده می‌شود.در شهر بندری جنوب غربی گران کاناریا (دومین جزیره پرجمعیت مجمع‌الجزایر قناری) وضعیت دشوار شده است. هزاران مهاجر در روزهای گذشته در یک اسکله در چادرهایی که به این منظور برپا شده، اسکان داده شده‌اند. شمار دوش‌ها و توالت‌هایی که برای آنها دایر شده به ندرت پاسخگوی نیاز کنونی است.
 مهاجران با قایق‌های چوبی از آفریقا و از طریق اقیانوس اطلس به اینجا رسیده‌اند. پس از رسیدن از مهاجران تست کرونا گرفته می‌شود و بعد از تست به مکان‌های دیگر منتقل می‌شوند. تنها از روز شنبه (۷ نوامبر) تا دوشنبه (۹ نوامبر) بیش از ۲۲۰۰ مهاجر به این جزایر وارد شده‌اند.روز به روز بر شمار کسانی که این مسیر پرخطر را به جان می‌خرند افزوده می‌شود. پناهجویان مسیر جدید را با تمام خطراتش به مسیرهای قدیمی، برای نمونه گذر از تنگه جبل‌الطارق، ترجیح می‌دهند. گذر از تنگه جبل الطارق به دلیل حضور نیروهای اسپانیایی و "فرونتکس"، نهاد حفاظت‌های مرزی اتحادیه اروپا، دشوار است.به همین دلیل مهاجران سفر پرخطر خود را از مراکش، سنگال، گامبیا، موریتانی یا گینه بیسائو یا حتی از گینه که ۲۴۰۰۰ کیلومتر با مقصد فاصله دارد، آغاز می‌کنند. خبرگزاری آلمان می‌نویسد، بیشتر آنها با قایق‌های سرباز چوبی در راه‌اند؛ قایق‌هایی که در صورت طوفانی بودن اقیانوس شانسی برای سالم رسیدن ندارند.دلایل عبور از این مسیرها و مهاجرت هم همان دلایل همیشگی است: مهاجران به امید آینده‌ای بهتر پا در راه می‌گذارند. خبرنگار دویچلندفونک می‌گوید، در حال حاضر شمار این مهاجران به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی زیاد است. اما به گفته او هیچکس نمی‌تواند بگوید، چه تعداد از آنان در راه غرق شده یا از تشنگی جان سپرده‌اند.بر پایه اطلاعات سازمان بین‌المللی مهاجرت امسال تاکنون دست کم ۴۱۴ نفر در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند؛ دوبرابر شمار قربانیان در سال گذشته.
اسپانیا اما شمار زیادی از این مهاجران را مستقیم و به سرعت به کشور مبدا بازمی‌گرداند. این کشور برای مثال با موریتانی در گذشته توافقنامه استرداد سریع مهاجران را بسته است. انتقادهای زیادی از عملکرد اسپانیا در بازگرداندن مهاجران وجود دارد. اما به نظر نمی‌رسد که دولت اسپانیا تغییری در این رویکرد بدهد.
 ساکنان جزایر قناری تاکنون رفتاری دوستانه با مهاجران داشته‌اند. از سوی دیگر اما مقاومت‌ها و مخالفت‌هایی با مهاجرت غیرقانونی که از سوی راستگرایان افراطی اسپانیا حمایت می‌شود، وجود دارد.

 
برچسب ها: مهاجران اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها