به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۴۰۹۶۶

افت ۴۴ درصدی تقاضا در بازار مسکن

افت ۴۴ درصدی تقاضا در بازار مسکن
گروه اقتصادی: بر اساس اطلاعات به دست آمده، بین روزهای ۱۴ تا ۲۱ آبان ماه تمایل برای فروش مسکن در تهران ۲۴ درصد افزایش و تقاضا ۴۳.۷ درصد کاهش داشته است. از طرف دیگر قیمت پیشنهادی در نیمی از مناطق کاهش و در نیمی دیگر افزایش یافت.به گزارش ایسنا، در شرایطی که عمده بازارهای جهانی در انتظار تحولات سیاسی آمریکا به سر می بردند، آمارهای یک سامانه نشان میدهد از روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه تا چهارشنبه ۲۱ آبان عرضه مسکن در شهر تهران  ۲۴ درصد افزایش یافته است. تمایل برای فروش در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۷، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۲۱ به ترتیب به میزان ۷۴ درصد، ۵، ۳۵، ۱۰، ۴۹، ۵۰، ۲۰۰، ۲۴۳، ۳۸۳ و ۲۰ درصد رشد داشته است.بر اساس اطلاعات سامانه کیلید، تعداد آگهی های مناطق ۵، ۶، ۸، ۹، ۱۰ و ۲۲ به ترتیب ۷ درصد، ۳، ۵۳، ۵۹، ۱۸ و ۳۱ درصد کاهش یافته است. در این گزارش مناطق ۱۶ تا ۲۰ به دلیل پاین بودن تعداد آگهی های آن لحاظ نشده و منطقه ۱۲ نیز تغییر محسوسی نسبت به هفته قبل از آن نداشته است.در طرف تقاضا نیز که بر اساس مشاهده آگهی ها استنباط شده تقاضای خرید ملک در شهر تهران به میزان ۴۳.۷ درصد کاهش یافته که بیشترین افت به ترتیب در منطقه ۲۱ به میزان ۶۱- درصد، منطقه ۲۰ بالغ بر ۵۷- درصد، منطقه ۲۲ به میزان ۵۳- درصد، منطقه ۱۴ بالغ بر ۵۱- درصد و منطقه ۳ به میزان ۴۸- درصد بوده و کمترین افت مشاهده آگهی ها به ترتیب در منطقه ۱ بالغ بر ۲۷- درصد، منطقه ۱۰ به میزان ۳۰- درصد، منطقه ۱۲ بالغ بر ۳۴- درصد، منطقه ۷ بالغ بر ۳۷- درصد و منطقه ۴ به میزان ۳۹- درصد رخ داده است.همچنین میانگین قیمتهای پیشنهادی در هفت منطقه دارای دیتاهای قابل اتکا کاهش و در هفت منطقه افزایش یافت. به طور کلی نیز نرخ پیشنهادی هر متر مربع مسکن شهر تهران در آگهی های فروش این سامانه ملکی طی بازه زمانی ۱۴ تا ۲۱ آبان افزایش ۱۴ درصدی داشته است.
 
مطابق این آمار قیمت پیشنهادی در منطقه ۱ معادل ۱۰ درصد، منطقه ۲ بالغ بر ۷ درصد، منطقه ۵ به میزان ۱ درصد، منطقه ۷ به میزان ۱۲ درصد، منطقه ۱۰ معادل ۵ درصد، منطقه ۱۱ بالغ بر ۱۲ درصد و منطقه ۲۱ به میزان ۴ درصد افزایش یافته است.در سوی مقابل، نرخهای پیشنهادی در مناطق  ۳، ۶، ۸، ۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۲۲ به ترتیب بالغ بر ۲ درصد، ۵، ۱۰، ۱۲، ۷، ۴ و ۷ درصد کاهش داشته است. قیمتها در دو منطقه ۴ و ۹ تغییر محسوسی نداشته و مناطق ۱۶ تا ۲۱ به دلیل پایین بودن تعداد آگهی ها در این گزارش لحاظ نشده است.بدین تریب در پرمعامله ترین منطقه شهر تهران یعنی منطقه ۵ تعداد آگهی ها ۷ درصد کاهش و نرخهای پیشنهادی ۱ درصد افزایش یافت. در منطقه ۲ به عنوان دومین محدوده پرمعامله آگهی ها ۵ درصد و قیمتها ۷ درصد افزایش یافت. در منطقه ۴ آگهی ها ۱۰ درصد افزایش و قیمتها تغییری نداشته است. منطقه ۱۰ با کاهش ۱۸ درصدی آگی ها و افزایش ۵ درصدی نرخها مواجه بود. در منطقه ۸ آگهی ها ۵۳ درصد و قیمتها ۱۰ درصد کاهش یافت. منطقه ۶ با کاهش ۳ درصدی عرضه و افت ۵ درصدی قیمت همراه بود. در منطقه ۱۲ تغییر آگهی ها صفر بود و قیمت ۱۲ درصد افت کرد. در منطقه ۲۲ نیز کاهش ۳۱ درصدی آگهی ها و افت ۷ درصدی قیمتها را شاهد بودیم.
برچسب ها: بازار مسکن مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها