به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۲۴۰۹۹۷

مهدی یراحی؛ واقعا متفاوت، بدون ادا و اطوار

مهدی یراحی؛ واقعا متفاوت، بدون ادا و اطوار
گروه هنری: بهمن بابازاده «خبرنگار حوزه موسیقی»؛با انتشار کلیپ زیر که باعث 2 سال ممنوع‌الکارشدن مهدی یراحی شده است، نوشت: «امروز تولد  مهدی یراحی است. او دو سال است ممنوع‌الکار است. هنرمند دغدغه مندی که در مقاطع حساس اجتماعی در سمت درست تاریخ ایستاد و هرگز از کنار مردم ماندن نترسید، حتی با ممنوعیت فعالیت‌هایش در دو سال گذشته.»
...............
سایت برترین‌ها هم نوشت: مهدی یراحی در ۲۳ آبان سال ۱۳۶۰ در اهواز متولد شد. از سال ۱۳۸۶ با خواندن تیتراژ برنامه شب شیشه‌ای شناخته شد و خواندن تیتراژ برنامه‌هایی مانند «ماه عسل»، «سه ستاره» و... همچنین تیتراژ فیلم‌های سینمایی مانند «نفس» و «بیست و یک روز بعد» در دیده شدن او نقش داشت. مهدی یراحی از هنرمندان مورد توجه خوزستان است که شهرتی فراتر از استان دارد، یراحی قطعاتی نیز به عربی خوانده است. این موضوع نیز بر محبوبیت او در این استان افزوده است. مهدی یراحی در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به عنوان بهترین خواننده موسیقی پاپ برگزیده شد. او قطعات محبوبی مثل «هوای تو»، «هرجای دنیایی دلم اونجاست»، «امپراطور» و «مثل مجسمه» دارد. از او تا کنون پنج آلبوم و ده‌ها تک‌ترانه منتشر شده است. بعضی از بهترین قطعه‌های او را با هم مرور می‌کنیم.      
 
هر جای دنیایی
 «هر جای دنیایی» دومین همکاری مهدی یراحی با علیخانی در «ماه عسل» بود قطعه‌ای تاثیرگذار که هم مخاطب مذهبی‌تر را جذب می‌کرد و هم مورد اقبال عمومی قرار گرفت.
 مهدی یراحی؛ واقعا متفاوت، بدون ادا و اطوار
 ترانه قطعه «هر جای دنیایی دلم اون جاست»: باز هم از روزبه بمانی بود و مهدی یراحی با صدای جادویی اش آن را طوری اجرا کرد که لحظات پیش از افطار چشم خیلی از بیننده‌های تلویزیون حسابی اشک باران می‌شد.
 
سازش
 مهدی یراحی به یکی از خوانندگان ثابت تیتراژ‌های «ماه عسل» تبدیل شد. قطعه «سازش» هم به خاطر محتوا و هم به خاطر سبک اجرای خاص یراحی به یکی از تیتراژ‌های شنیدنی ماه عسل تبدیل شد و بعد‌ها به عنوان یکی از قطعات آلبوم «امپراطور» منتشر شد.
 
خاک 
 «خاک» با ترانه‌ای از روزبه بمانی یک اثر اجتماعی است که گلایه‌های جدی نسبت به معضلات و کمبود‌های مردم استان خوزستان و خصوصا شهر اهواز را بیان می‌کند. بیان رشادت‌های مردم خطه خوزستان، مشکلات آب و هوای این استان و شهر اهواز و طرح برخی انتقادات از جمله مهمترین عناوین ترانه خاک است.
 مهدی یراحی؛ واقعا متفاوت، بدون ادا و اطوار
 آهنگسازی این اثر توسط مهدی یراحی انجام شده و تنظیم هم اثری ازهومن نامداری است. سعید زمانی میکس و مسترینگ این قطعه را انجام داده ونیما رمضان هم نوازنده گیتار قطعه خاک است.   
 
پاره سنگ
 قطعه «پاره سنگ» از آلبوم «سه گانه اجتماعی اول» است. این اثر انتقادی، مضمونی در نقد جنگ داشت. در متن این ترانه انتقاداتی نسبت به پایان جنگ مطرح شده بود. موزیک ویدئو حاشیه‌های بسیاری به همراه داشت.
 مهدی یراحی؛ واقعا متفاوت، بدون ادا و اطوار
 در موزیک ویدئوی این اثر یراحی لباسی نظامی بر تن داشت و در حالی که بازوبندی با طرح دولت آلمان نازی بر بازو بسته بود به اجرا می‌پرداخت، در پس زمینه هم صحنه‌هایی از مشکلات مردم به تصویر کشیده شده بود.
 
دخترانه 
 جدیدترین تک آهنگ مهدی یراحی در ۱۷ شهریور با نام «دخترانه» منتشر شد. این قطعه در وصف دختران ایران زمین خوانده شده است. سحر ده چشمه ترانه این آهنگ را سروده و میکس و مسترینگ آن برعهده کوشان حداد بوده است.
 مهدی یراحی؛ واقعا متفاوت، بدون ادا و اطوار
 این قطعه با مضمونی غمگنانه با ترجیع‌بند «آروم بگیر‌ای دختر تنها» سروده شده که به مصرع «آروم بگیر‌ای دختر آبی» ختم می‌شود.
 
لاک پشت
«لاک پشت» جدیدترین قطعه مهدی یراحی با دکلمه ژاله علو که دارای مضمون اجتماعی است به زودی منتشر می‌شود.
 ...................
 مهدی یراحی در چند سال اخیر کنسرت هایش با حاشیه فراوان همراه بوده است از پوشیدن لباس کارگران گروه ملی فولاد در کنسرتش در سال ۱۳۹۷ در شهر اهواز تا صحبت درباره برخی از مسائل در کنسرت‌هایش که باعث ممنوع الکاری او شد.
برچسب ها: مهدی یراحی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها