به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۲۴۱۱۶۴

تجمع اعتراضی طرفداران ترامپ در واشنگتن

گروه فیلم: به نقل از منابع خبری در آمریکا، هزاران نفر از هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که طبق برآورد رسانه‌های این کشور بازنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است، در حمایت از وی و در اعتراض به «تقلب در انتخابات» و «دزیده شدن آرای ترامپ» در خیابان‌های نزدیک به کاخ سفید اقدام به برگزاری تظاهرات کرده‌اند.
تجمع اعتراضی طرفداران ترامپ در واشنگتن
در این تظاهرات که برگزاری آن از قبل برنامه‌ریزی شده و در شبکه‌های اجتماعی به اطلاع هواداران ترامپ رسیده بود، هزاران شهروند آمریکایی هوادار ترامپ با سر دادن شعار «دزدی را متوقف کنید» که این روزها بارها در توئیت‌های رئیس‌جمهور آمریکا مشاهده شده است، حمایت خود را از ترامپ ابراز داشتند.
دونالد ترامپ که با کاروانی از همراهان و محافظانش سوار بر یک خودروی ضدگلوله عازم باشگاه گلف خود بود، از یکی از خیابان‌های محل تجمع هوادارانش که شعار می‌دادند «چهار سال بیشتر» عبور کرد.
درگیری‌های پراکنده‌ای میان هواداران ترامپ و جو بایدن گزارش شده است؛ هرچند به گفته رسانه‌های آمریکایی این درگیری‌ها صرفاً با مشت و لگد بوده است!اعضای گروه‌های مخالف نژادپرستی و فاشیسم نیز در محل برگزاری تجمع هواداران ترامپ حضور یافته و به زد و خورد با آنها پرداخته‌اند.
«کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر مدعی شد که بیش از یک میلیون نفر در تظاهرات امروز حضور یافته‌اند.

در حالی که هزاران نفر در میدان «فریدم پلازا» در واشنگتن حضور دارند، تنی چند از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا از جمله «مایک کلی» نماینده پنسیلوانیا و لویی گاهمرت» نماینده تگزاس و همچنین «مت شلاپ» از اعضای ارشد تیم حقوقی دونالد ترامپ دقایقی برای آنها سخنرانی کرده‌اند.
قرار است طی روزهای آتی تجمعات مشابهی با عنوان «دزدی را متوقف کند» در پنسیلوانیا و میشیگان نیز برگزار شود.طی چند روز گذشته فیس‌بوک و توئیتر بارها اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر بروز تخلفات و تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با درج برچسب‌هایی مانند «بی‌اساس» یا «اطلاعات نادرست» عملاً سانسور کرده‌اند و همین مسئله خشم دونالد ترامپ و هواداران دوآتشه وی را برانگیخته است.دونالد ترامپ روز گذشته نیز در پیامی توئیتری مسئولیت «ناسالم» شدن انتخابات آمریکا را متوجه دموکرات‌ها دانست.
حواشی این تجمع را در ویدئوی زیر مشاهده کنید
.....
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها