به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۲۴۱۱۷۲

راه‌پیمایی در حمایت از ترامپ در چند شهر آمریکا

گروه بین‌الملل: ده‌ها هزار تن از هواداران دونالد ترامپ، در اعتراض به نتیجه انتخابات در خیابان‌های واشینگتن دست به راهپیمایی زدند.
راه‌پیمایی در حمایت از ترامپ در چند شهر آمریکا
مایک پنس «معاون رییس‌جمهور آمریکا» در توییتی خطاب به جمعیت انبوه حامیان ترامپ که در اعتراض به نحوه شمارش آرا در واشنگتن راه‌پیمایی کردند، نوشت: «به شما قول می‌دهم که تا شمارش آخرین رای قانونی و حذف آخرین رای غیرقانونی، مبارزه را ادامه می‌دهیم و هرگز مبارزه برای بازگرداندن عظمت به آمریکا را متوقف نمی‌کنیم.» تظاهرکنندگان با حمل پرچم آمریکا و سردادن شعار، از میدانی در نزدیکی کاخ سفید تا دیوان عالی راهپیمایی کردند. دونالد ترامپ با انتشار توئیتی، رسانه‌های آمریکا را متهم کرد که «مغرضانه» از بازتاب دادن این تظاهرات حودداری می‌کنند. او در حالی که عازم زمین گلف خود بود، با خودرو از میان تظاهرکنندگان عبور کرد و با تکان دادن دست به ابراز احساسات آن‌ها پاسخ داد. این راهپیمایی عمدتاً مسالمت‌آمیز بود اما با آغاز شب و رسیدن مخالفان دونالد ترامپ به محل تنش‌های مختصری پیش آمد. 

طرفداران رئیس جمهوری کنونی آمریکا روز شنبه علاوه بر واشنگتن در چند شهر دیگر این کشور نیز به خیابان ها آمدند. آنها پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در برابر دونالد ترامپ را زیر سوال بردند و شعارهایی مبنی بر وقوع «تقلب» در انتخابات سر دادند. از جمله شعارهای تظاهرکنندگان «جلوی دزدی را بگیرید» و «هر رای را بشمارید» بود. بنا به گزارش ها درگیری ها بین هواداران دونالد ترامپ و مخالفان او در واشنگتن تا ساعات اولیه بامداد یکشنبه ادامه داشت. پلیس واشنگتن اعلام کرده که چند قبضه سلاح بازداشت شدگان را توقیف کرده است. دو افسر پلیس واشنگتن نیز در جریان درگیری های شنبه شب مجروح شدند. دونالد ترامپ روز شنبه پیش از مراجعه به زمین گلف خود در ایالت ویرجینیا با خودرو از میان طرفدارانش در واشنگتن عبور کرده بود.  
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها