به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۲۴۱۲۶۲

فرصت بزرگی که تیم ملی از دست داد

فرصت بزرگی که تیم ملی از دست داد
گره ورزشی: آخرین پنجره بازی‌های ملی و فرصت انجام بازی دوستانه به راحتی برای فوتبال ایران از دست رفت؛ در حالی که رقبای آسیایی و منطقه‌ای ایران در حال انجام بازی‌های مختلف هستند.به گزارش ایسنا، اردوی تیم ملی فوتبال ایران با انجام یک بازی دوستانه مقابل بوسنی خاتمه یافت و ملی‌پوشان شنبه شب به تهران رسیدند و لژیونرها از بوسنی راهی کشورهای مقصد خود شدند.این اردو در حالی که می‌توانست استمرار داشته باشد و تیم ملی دومین بازی دوستانه را هم انجام دهد، به علت کوتاهی مسئولان فدراسیون فوتبال و عدم پیش بینی بازی دوستانه ، به سرعت خاتمه یافت. در واقع مشکل قدیمی فدراسیون در فراهم کردن بازی دوستانه باز هم به تیم ملی ضربه زد و اسکوچیچ هم از آن دست مربیان نیست که به خاطر این موارد انتقاد کند.از دست رفتن فرصت برگزاری بازی دوستانه در شرایطی است که تیم‌های ملی تا چهار ماه آینده هیچ فرصت رسمی برای تشکیل اردو و ایجاد هماهنگی از طریق بازی دوستانه نخواهند داشت. حتی انتظار می‌رفت بعد از لغو بازی با مالی در ماه گذشته، فدراسیون فوتبال حتما دومین دیدار تدارکاتی ایران را در این ماه هماهنگ کند تا جلوی متضرر شدن این تیم و از دست رفتن فرصت‌ها را بگیرد اما در عمل قضیه برعکس شد.
 
*رقبای ایران همچنان در اردو هستند
همزمان با خواب مسئولان فدراسیون، سایر کشورهای آسیایی همچنان در اردو هستند و تیم‌های ملی مهیای بازی‌های دوستانه خود می‌شوند. از همه مهمتر عراق و بحرین، رقبای اصلی ایران در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی هستند که بعد از انجام یک دیدار تدارکاتی، طی روزهای آینده دومین بازی خود را هم انجام خواهند داد.
عراق بعد از بازی با اردن به مصاف ازبکستان می‌رود و بحرین هم با پیروزی مقابل لبنان، مهیای دیدار با امارات شده است. در سایر کشورهای آسیایی نیز، کره‌جنوبی با مکزیک بازی کرده و در انتظار بازی با قطر است. ژاپن بعد از بازی با پاناما، به مصاف مکزیک می‌رود.تیم ملی قطر همانطور که گفته شد با کره‌جنوبی دیدار می‌کند. عنابی‌ها قبل از این هم با کاستاریکا دیدار کرده بودند. عربستان که بازی نخست خود را مقابل جاماییکا انجام داده، در دیدار مجدد با این تیم روبه‌رو می‌شود. ازبکستان هم فرصت را از دست نداده با عراق و سوریه مصاف می‌کند.در واقع اکثر تیم‌های آسیایی صاحب نام در حال انجام دو بازی هستند ولی فدراسیون به هر دلیلی، این فرصت را از دست داده؛ فرصتی که کادرفنی می‌توانست از آن برای آشنایی بیشتر با بازیکنان استفاده کند. کدام مربی است که فرصت بازی دوستانه ولو با هر تیمی را از دست بدهد؛ آن هم در شرایطی که تیم‌های ملی ماه‌ها به علت شیوع کرونا فرصت هماهنگی را از دست داده‌اند و قرار نیست تا ماه‌های آینده دیداری داشته باشند.کما اینکه در روزهای گذشته این اتفاق، در سخنان برخی از بازیکنان هم مشهود بود. امیر عابدزاده که از بازی با بوسنی رضایت داشت، ابراز تاسف کرد که زمان اردو کوتاه بود و بازیکنان فقط به اندازه دو جلسه تمرین در کنار همدیگر بودند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها