به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۲۴۱۳۸۶

تاثیرپذیری اروپا از آمریکا در تعاملات با ایران

تاثیرپذیری اروپا از آمریکا در تعاملات با ایران
گروه سیاسی: رئیس جمهور فرانسه در گفت و گویی به تاثیر منفی تحریم های آمریکا بر روابط تجاری کشورهای اروپایی با ایران اشاره کرده و بر اتخاذ سیاستی مستقل از سیاست های آمریکا در این زمینه تاکید کرد.
 امانوئل مکرون در گفتوگو با روزنامه گرند کانتیننت با توجه به انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن در برابر دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا درباره تاثیر رویکرد دولت ترامپ بر سیاست‌های اروپا پس از خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای و اعمال تحریم های سخت علیه ایران گفت: متاسفانه ما به تمام عواقب این مساله(تاثیر پذیری اروپا از آمریکا) را در مذاکره با ایران دیدیم. ما اروپایی ها می خواستیم در چارچوب برجام[توافق هسته ای] باقی بمانیم و آمریکایی ها آن را ترک کردند و سپس دیدیم که هیچ شرکت اروپایی قادر نبوده است به خاطر ترس از تحریم های آمریکا به تجارت با ایران ادامه دهد. مکرون ادامه داد: بنابراین وقتی از استقلال یا استقلال راهبردی حرف می زنم، تمامی این موضوعات را کنار هم می‌گذارم که در نگاه اول بی ربط به یکدیگر به نظر می رسند. چه چیزی باعث می شود ما برای خودمان تصمیم بگیریم؟ این باور که ما قوانین مان را خودمان انتخاب کنیم، حاکمیت مبتنی بر استقلال اقتصادی و سیاسی است و به بازبینی سیاست هایی اشاره دارد که به آن ها عادت کرده ایم.

 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها