به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۲۴۱۵۳۷

وضعیت پایدار ویروس کرونا در خوزستان

وضعیت پایدار ویروس کرونا در خوزستان
گروه جامعه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اعمال محدودیت در ۱۰ شهر قرمز خوزستان گفت: مردم همکاری خوبی داشتند اما در حاشیه شهرها همچنان مقاومت‌هایی در خصوص تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ داریم.دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: علی‌رغم روند افزایش بیماری در سطح کشور، وضعیت بیماری در خوزستان پایدار است و موارد بستری و مرگ و میر در حالت افزایشی نیست. امیدواریم در ادامه کار نیز شاهد همکاری مردم باشیم تا روند بیماری کاهشی شود.به گزارش ایسنا، وی افزود: فرمانداران بر اساس تحلیل دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص چگونگی روند ابتلا، موارد را پیگیری می‌کنند و در هفته‌های اخیر بسیاری از مراسم را تعطیل کرده‌اند. ستاد استانی مدیریت کرونا نیز به سازمان آرامستان‌ها و شهرداری‌ها مجوز داده که جنازه متوفیان را با هماهنگی فرمانداری‌ها تحویل خانواده‌ها دهند تا از تجمعات جلوگیری شود که این موضع بسیار به جلوگیری از روند افزایشی کمک کرده است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اعمال محدودیت در ۱۰ شهر قرمز خوزستان گفت: مردم همکاری خوبی داشتند اما در حاشیه شهرها همچنان مقاومت‌هایی در خصوص تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ داریم. در مجموع همراهی مردم خوب است که امیدواریم ادامه یابد و روند کاهشی شود.
 
وی با اشاره به وضعیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان، بیان کرد: هفته گذشته تا ۶۰ درصد تخت‌های عادی مختص بیماران مبتلا به کرونا اشغال شد اما اکنون ۵۰ درصد تخت‌های عادی بیماران مبتلا به کرونا اشغال است و ۸۰ درصد تخت‌های بخش‌های مراقبت ویژه بیماران مبتلا به کرونا نیز اشغال است. اگر روند بستری این بیماران در تخت‌های عادی کاهشی شود در روزهای آینده شاهد کاهش بستری در بخش‌های مراقبت ویژه نیز خواهیم بود.
ابول‌نژادیان تصریح کرد: از مردم خواهش می‌کنیم از حضور در مراسم ترحیم و تجمع پرهیز کنند و رفت و آمدها و دید و بازدید خانوادگی را کاهش دهند. اکنون که بسیاری از مشاغل ساعت ۱۸ تعطیل می‌شوند شاید برخی همشهریان فکر می‌کنند فرصت برای دید و بازدید است اما هدف از این اعمال محدودیت‌ها، ماندن در خانه است. ۵۰ درصد موارد ابتلا، در خانواده‌ها و دورهمی‌ها رخ می‌دهد و نقطه آسیب ما همین جا است و باید ارتباطات خانوادگی غیرحضوری شود.وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص تاثیر اعمال محدودیت‌ها در کاهش موارد بیماری، افزود: قطعا این تعطیلی‌ها در کاهش آمار بستری و ابتلا کمک می‌کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها