به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۲۴۱۶۰
در اعتراض به انتقال آب كارون

18نماینده‌خوزستان در مجلس استعفا دادند؟

گروه جامعه: نماینده دشت آزادگان در نطق میان دستور خود اعلام کرد که نمایندگان استان خوزستان در اعتراض به لایحه بودجه93 استعفا کرده‌اند.
18نماینده‌خوزستان در مجلس استعفا دادند؟
ناصر صالحی نسب در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با تشکر از تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات ژنو گفت: مردم ایران با حضور گسترده خود در انتخابات ولایتمداری خود را ثابت کردند و حماسه سیاسی مورد نظر رهبری را خلق کردند. وی افزود: مردم چشم امید به دولت تدبیر و امید دارند که بتواند با ارتباط با کشورهای جهان مشکلات را رفع کند. این نماینده مجلس در ادامه نطق خود به مشکلات مردم خوزستان و حوزه انتخابیه خود پرداخت و در پایان نطق خود نیز در اعتراض به لایحه بودجه 93 اعلام کرد نمایندگان استان خوزستان در اعتراض به بودجه استعفا داده اند.

علت استعفا چیست؟

نائب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از استعفای 18 نماینده استان خوزستان در مجلس و تقدیم آن به هیات رئیسه مجلس خبر داد. عبدالله تمیمی اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته قرار بود دولت در بودجه 1393 اعتبار خاص و ویژه ای برای رفع محرومیتها و مشکلات شهرهای مختلف استان خوزستان پیش بینی کند که متاسفانه این وعده در لایحه بودجه 93 از سوی دولت محقق نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در مدت اخیر هیات دولت و شخص رییس جمهور هیچ واکنش قابل قبولی در خصوص توقف پروژه های انتقال آب از سرچشمه های کارون به سایر نقاط کشور که باعث نابودی کشاورزی این استان می شود، نداشته اند؛ این در حالی است که آنها در نشست با نمایندگان استان خوزستان وعده داده بودند این طرح که نوعی خیانت به منافع ملی و مردم استان خوزستان به شمار می رود را متوقف کنند.

نماینده شادگان در مجلس تاکید کرد: به دلایل پیش گفته، همه 18 نماینده استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه شنبه استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند تا ثابت کنند همه یک صدا به دنبال تامین منافع مردم استان خوزستان هستند و در این راه تعارفی با هیچکس ندارند. تمیمی افزود: در مدت اخیر حقوق مردم خوزستان از سوی دولتهای گذشته نادیده گرفته شده است و اکنون وقت آن رسیده مسوولان به صورت جدی و ویژه به مطالبات به حق مردم خوزستان از جمله رفع محرومیتها، عدم انتقال آب کارون و مقابله با مشکلات زیست محیطی از جمله گرد و غبار و بارش بارانهای اسیدی بپردازند.

ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۱
مرسی اینا مرد هستن مملکت به همچین نمایندگانی نیاز داره تا از حق مردم دفاع کنن خوش به حال خوزستان که همچین نمایندگان جسوری دارد افرین به این غیرتتان (185376)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۴
آب کارون یعنی چه؟ آب کوههاست که مال همه مردم است حالا شانسی شیب کوه به یک طرف اومده که این قابل اصلاح است. (185379)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۶:۴۷
چرا نمیگی شانسی شیبش سمت قم و تهران و اصفهان نرفته؟
به هر کی میخوای ایراد بگیری به کار خدا ایراد نگیر. مگه ما میگیم خدا چرا به ما هوای معتدل ندادی؟ برف ندادی؟ نسیم خوش و باد صبا ندادی؟ به میل خودمون ساکن خوزستان موندیم یعنی چی؟ یعنی اینکه اگر از مواهب خدادایش استفاده میکنیم گرمای تابستون و نا ملایمتیهای طبیعیش رو هم قبول میکنیم. ولی این فرق میکنه با غارت مواهب طبیعی این استان توسط یه عده آدم ناسپاس و طماع و بی وجدان. خوبه ما بگیم نفت و آب و گاز و کشاورزیمون فقط مال خودمون شما هم مسجد امام و سی و سه پل و منار جنبونتون رو باید به اینجا منتقل کنید چون ما مسجد به این قشنگی نداریم؟ به هر حال به قول خودت شانسی بوده صفویه این همه اصفهان رو آباد کرده (185521)
nazi
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۲۰:۱۲
به خلقت خدا ،به خواست خدا میگید شانس؟ واقعا تاسف تاسف تاسف
برادر من دل خوزستانی ها را بیش از این ازرده نکنید خدای ما بسیار بزرگ است (185662)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۱:۵۰
چه عجب حرکت قابل قبولی از نماینده های خوزستان دیدیم . امیدوارم که سیاسی نشه (185383)
شروین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۰۰
خوزستان استراتژیکترین استان ایران از نظر مذهبی .سیاسی.اقتصادی وجفرافیایی وحتی تاریخی است وعدم امنیت امکانات وتفرقه دینی وقومی در این استان بسیار خطرناک است وعدم توجه مسئولین عالیرتبه مطوئنا مشکلات امنیتی بوجود خواهد آورد این حرکت نمایندگان سرآغاز جنگ سیاسی درسطح کلان خیلی خطرناکی خواهد بود البته مردم خوشحالند بالاخره یه نماینده یه کاری کرد چه عجب (185387)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۰۴
"تمیمی افزود: در مدت اخیر حقوق مردم خوزستان از سوی دولتهای گذشته نادیده گرفته شده است و اکنون وقت آن رسیده مسوولان به صورت جدی و ویژه به مطالبات به حق مردم خوزستان از جمله رفع محرومیتها، عدم انتقال آب کارون و مقابله با مشکلات زیست محیطی از جمله گرد و غبار و بارش بارانهای اسیدی بپردازند."

ببخشید قبل از این، این 18 نماینده کجا بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (185391)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۰۴
والا ديگه ما هيچي سر در نمياريم از كار اين نماينده ها !!!!! نكنه علاوه بر رييس جمهور نماينده ها هم طي اين چند ماه عوض شدند كه يهو انقد شكوفا شدند و فعال!!!
البته فعال در جهت سنگ اندازي. (185392)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۰۷
خبر بسیار خوشحال کننده ای است امیدواریم هیات رییسه مجلس با استعفای نمایشی آنها موافقت نموده تا مردم خوزستان بتوانند نماینده واقعی به مجلس بفرستند گویا در دولتهای گذشته همه کور و کر بوده اند (185394)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۱۲
نمایندگان متشکریم تورا بخدا عقب نشینی نکنید من یک کودک 4 ساله دارم که به آلودگیهای هوای اهواز مشکل تنفسی پیداکرده و با اسپری نفس می کشدآیا خدا رو خوش میاد (185396)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۲۱
تا پشیمان نشدند با استعفایشان موافت فرمایید. (185402)
خوزستاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۲۶
احسنت
ازاين نماينده ها راحت شديم.
انشالله دور بعد مردم نماينده هاي خوبي انتخاب كنند (185406)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۳۴
به امید حل مشکلات (فجایع) خوزستان (185410)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۳۵
واقعا اگه اینطور باشه باید احسنت گفت (185412)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۳۹
دردود بر غیرتتون اگه تا اخر پای این خواسته ها بایستید و مردم خوزستان رو رو سید کنید (185414)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۴۲
خسته نباشید ممنون از اینکه صدای بی صدای مردم مظلوم خوزستان رو به گوش ملت رسوندید.حق خوزستان با این همه منابع نفتی،معدنی.پتروشیمی.آبی،برقی و کشاورزی نیست.
جهت اطلاع دوستان خوزستان در تمامی موارد که خدمتتون عرض کردم رتبه اول تا سوم رو دارا هستش.(البته بیشترین تولیدات سیمان کشور.بیشتزین تولیدات پتروشیمی.بزرگترین گمرکات صادرات وواردات کشور رو هم دارا می باشد.صرفا جهت اطلاع) (185416)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۲:۴۸
تا تنور داغ است بچسبانید. (185420)
کارون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۳:۰۹
درود بر غیرت و شرفتان باد...
حالا میتونید سرتان را بالا بگیرید،این مرام ازادگان است... (185428)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۳:۱۶
چرا از دولت قبل نخواستید چرا در دولت احمدی نژاد به فکر منافع استان نبودید چرا آن زمان استعفا ندادید (185429)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۳:۲۷
بقول اون آقای امام جمعه فعلا اولویت با سوریه هست . (185437)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۳:۳۰
اینا نماینده واقعین ! (185438)
بهبهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۴:۲۶
آخه ما خوزستانی ها مگه حقی نداریم
تا کی باید خاک بخوریم و فریادی نزنیم
این همه نفت و گاز و ... برای همه مردم باشه بغیر از مردم مظلوم خوزستان
واقعاً خوزستان مظلوم واقع شده ...
خدایا تا کی ... (185456)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۵:۰۲
اینها رو میگن نماینده نه امثال رسای که به خاطر خصومتهای جناحی فقط حرفهای بی ربط بزنه (185470)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۵:۳۴
مطمئن باشید فقط یک بلوف ساده است آخه مگر میشود کلی خرج کنند تا خود را به دیوارهای بهارستان برسانند آنوقت به راحتی آنرا از دست بدهند !!!!!! (185486)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۵:۴۹
نمایندگان خوزستان زیاده خواهی می کنند (185491)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۷:۰۶
دفاع از حق خود رو زیاده خواهی نمیگن... (185530)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۸:۱۳
زیاده خواهی را نمایندگان اصفهان میکنند که بر اجرای طرحهای مخرب انتقال اب اصرار دارند. (185573)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۲۱:۱۹
شما سری به شهر های بدبخت خوزستان بزن بعد خواهی دید زیاد خواهی است من 5 سال پیش رفتم شیراز و اصفهان امثال هم رفتم واقعا به این دو استان دارن می رسن و خوزستان برابر با همان زمان جنگ البته چند تا پل در اهواز زدن ... (185696)
کریمی بهبهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۷:۴۹
با این کار ممکنه چند وقتی جلوی این طرح رو بگیرن اما اگه نماینده های اصفهان تهدید به استعفا کنن چی؟؟؟! (185548)
خوزستاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۸:۴۸
خوشحالم كه استعفاء كردند و خدا كنه استعفاي ايشانن پذيرفته شود و انتخابات مياندوره اي بزودي برگزار شود. چنين نماينده اي نماينده اكثريت نيست بلكه وكيل الدوله ها هستند كه در فضاي احمدي نژادي وارد مجلس شده اند! نماينده مجلس !اگر دولتهاي قبلي در مدت اخير! مردم خوزستان را ناديده گرفتند چرا در زمان دولتهاي اخير!صدايي از شما بلند نشد!؟ شك دارم كه اين حركت امثال جنابعالي نوعي ديگر از سلسله عوامفريبي هاي مخصوص شما باشد كه با استفاده از آن نفع گروهي خودت را دنبال ميكني و سنگ اندازي بر سر راه دولت تدبير و اميد اكثريت ملت ايران مي نماييد ! نمايندگان محترم خوزستان از اهداف واقعي امثال چنين نماينده اي مطمئن شوند و جو گير جوسازي ها ي پايداري ها نشوند. (185610)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۲۱:۵۳
خیلی سیاست زده ای ، از اصل موضوع خیلی خیلی دوری همشهری! (185716)
Negar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۱۸:۵۴
نمایندگان محترم خوزستانی شما را سپاس می گوییم :به خاطر شجاعت ،غیرت و مردانگیتان.تا انتهای این مسیر شما را یاری خواهیم کرد .
سختی و نا مهربانی زیاد دیده ایم اما قادر به دیدن مرگ کارونمان نیستیم .
ما همه با هم کارون را نجات می دهیم .شما را سپاس... (185613)
بچه های چنگ زده دیروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۲۱:۱۷
از 12 ملیون متر مکعب آب که وارد خوزستان میشه تنها یک ملیون گذاشتند بعد می خوان آن هم ببرند.وقعا که (185693)
۱۳۹۲/۰۹/۱۹ ۲۳:۵۱
آفرین به این شیر مردان,هم استانیهای عزیز این جنگ تا کی باید ادامه داشته باشد,ومنتظر رحمت الهی بود! واقعا که,بقول امام راحل ک فرمودندخوزستان دین خودرا ب اسلام ادا کرده,آیا دولت مردا دین خودشونو ب خوزستان ادا کردن,نمایندگان غیور,ما تا آخرین قطره خون,هستیم (185796)