به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۲۴۱۶۰۳

شرایط عجیب بازار ملک اطراف تهران

شرایط عجیب بازار ملک اطراف تهران
گروه اقتصادی: افزایش قیمت زمین و مسکن در کشور طی دو سال اخیر و البته رشد شدید قیمت مسکن در تهران طی این مدت سبب شده است، قیمت بسیاری از زمین‌های اطراف تهران با رشدهای فزاینده روبرو شود. این رشد فزاینده قیمت‌ها البته تهدیدی جدی برای منابع طبیعی، کشاورزی و محیط زیست اطراف کلان شهر تهران محسوب می‌شود چرا که قیمت‌ها در این بازار روندی عجیب و افزایشی را تجربه کرده و همین امر بسیاری از زمین خواران را به اطراف تهران نظیر دماوند، آبسرد، فیروزکوه و حتی شهرهای اطراف تهران در کرج و هشتگرد و پردیس و پرند و ... کشیده است. برخی ساکنان محلی در این مناطق حتی نسبت به در اختیار گرفتن کوه‌ها و دیوارکشی و ساخت ویلاهای غیرقانونی در این مناطق اقدام کرده‌اند اما حالا ترس از ریزش قیمت‌ها سبب شده است بازار ملک در این مناطق تحت‌الشعاع قرار گیرد. گزارش میدانی از اطراف تهران نشان می‌دهد، بازار ملک در این مناطق با شرایط عجیبی روبروست. در منطقه دماوند، قیمت یک قطعه زمین ۵۰۰ متری، بدون مجوز ساخت و بدون داشتن آب و برق و گاز شهری و حتی سند شش دانگ یا شورایی تا دو ماه پیش به بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسید اما تغییرات اخیر در بازار ارز و تاثیر آن بر بازارهای موازی سبب شده است بازار ملک در تهران و شهرهای اطراف تهران با تغییر روبرو شود .  هر چند هنوز نشانه‌ای از کاهش قیمت مسکن در تهران آشکار نشده و معامله‌گران افزایش تعداد فروشندگان را نشانه‌ای از تعدیل قیمت‌ها در آینده می‌دانند اما در اطراف تهران، تخفیف‌های بزرگ کلید خورده است . کرونا البته در ماه‌های گذشته بازار خرید و فروش ملک در اطراف تهران را با کمی رکود مواجه کرده است اما در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجه تعداد فروشندگان ملک در اطراف تهران به همراه تخفیف‌های جدی نشان می دهد، معادلات در این بازار در حال تغییر است.

ساخت و سازهای بی‌مجوز
 یکی از مشاوران املاک در منطقه دماوند در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص قیمت ملک در این منطقه گفت: در اطراف دماوند زمین‌های فراوانی برای سرمایه گذاری وجود دارد. واژه "سرمایه‌گذاری" به وفور از سوی معامله‌گران در این ماطق ، از دماوند تا فیروزکوه اعلام می‌شود و معنای اصلی آن نیز این است که این زمین‌ها برای ساخت واحد مسکونی و اقامت چندان مناسب نیست و تنها برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری در آینده به کار می‌آید چرا که بسیاری از زمین‌های فایل شده در حقیقت زمین‌های بیابانی یا دامنه تپه‌ها و کوه‌های این مناطق هستند. این زمین‌ها سندی ندارند و با توجه به اینکه زمین کشاورزی بوده‌اند، باید به صورت غیرقانونی در آنها ملک ساخت.

۴۰ هزار ویلای بی مجوز فقط در آبسرد
 محلی‌ها در منطقه آبسرد نیز تاکید داشتند که در سال های اخیر بیش از۴۰ هزار ویلای معمولی و لاکچری در این منطقه بدون مجوز ساخت، احداث شده و حالا قیمت‌ها در این بازار میلیاردی است. قیمت یک ملک ۵۰۰ متری با ساختمانی غیرقانونی بدون دارا بودن آب شهری و بدون برخورداری از برق و گاز در این مناطق بسیار بالاست . پرس و جو از ساکنان این منطقه نشان می‌دهد در این مناطق امکان حفر چاه نیز وجود ندارد و بسیاری از افراد به صورت غیرقانونی اقدام به حفر چاه‌های عمیق می‌کنند . بسیاری از این ویلاها با نصب منبع آب مشکل را برطرف کرده‌اند و برخی نیز غیرقانونی سیم برق را به ویلاهای اطراف خود برده اند و تعدادی محدود نیز با پنل خورشیدی مشکل را رفع کرده‌اند .

تخفیف‌های بالا کلید خورد
 حالا اما در این شرایط تخفیف‌های بالا در بازار ملک در اطراف تهران کلید خورده است، فرهادی،یکی از مشاوران املاک در این منطقه با تاکید بر اینکه ویلاهایی با قیمت‌های دو میلیارد در هفته اخیر با سیصد میلیون تومان تخفیف به بازار عرضه شده است، از رکود قابل توجه بازار خبر داد. برخی آگهی دهندگان نیز با استفاده از عبارت‌های پول لازم و فروش فوری و تخفیف ویژه و به قیمت رسیده تلاش دارند هر چه زودتر ملک‌های روی دست مانده را رد کنند.
 این وضعیت برای فروش ویلاهای نیمه کاره بسیار بیشتر به چشم می‌خورد، بسیاری ازکسانی که به صورت غیرقانونی و بدون ترس از برخوردهای قانونی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، از ترس کاهش قیمت‌ها، ویلاهای نیمه کاره را با تخفیف‌های بالا در معرض فروش گذاشته‌اند.
 
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: ویلا بازار مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها