کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کریستین امانپور از اظهاراتش ابراز تأسف کرد

27 آبان 1399 ساعت 18:38

گروه بین‌الملل: پس از انتقادات وسیع مقامات اسراییلی و یهودیان صاحب‌نفوذ در آمریکا، کریستین امانپور خبرنگار و مجری CNN از مقایسه ریاست‌جمهوری ترامپ با نازی‌ها ابراز تأسف کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل بهار، کریستین امانپور از مقایسه یک شب مرگبار در آغاز هولوکاست با چهار سال حضور رئیس‌جمهور ترامپ در کاخ سفید ابراز تأسف کرد و گفت: نباید شرارت‌های هیتلر را با رئیس‌جمهور ایالات متحده کنار هم می گذاشت. وی گفت: "من 82 سالگی کریستالناخت (شب شیشه های شکسته) را جشن گرفتم، همانطور که اغلب می بینم- این رویدادی است که وحشت هولوکاست را آغاز کرد. من همچنین به حملات پرزیدنت ترامپ به تاریخ، حقایق، دانش و حقیقت اشاره کردم. من نباید این دو فکر را کنار هم قرار می‌دادم. هدف من این بود که بگویم چگونه دموکراسی می‌تواند به طور بالقوه از بین برود، و چگونه ما همیشه باید با غیرت از ارزش های دموکراتیک خود محافظت کنیم."
«شب شیشه های شکسته» زمانی است که نازی‌ها، یهودیان را در سراسر آلمان و اتریش مورد حمله و بازداشت قرار دادند. آنها حداقل 91 نفر را به قتل رساندند و 7500 فروشگاه یهودیان را تخریب کردند و همچنین بیش از 1400 کنیسه را سوزاندند. سپس 30،000 مرد یهودی دستگیر و بسیاری از آنها به اردوگاه های کار اجباری مانند داخائو یا بوخن والد منتقل شد و سوزانده شدند. از کریستالناخت اغلب به عنوان آغاز هولوکاست یاد می شود که در کل شش میلیون یهودی اروپایی در آن کشته شدند.
در عین حال، با وجود ابراز تاسف امانپور بسیاری از یهودیان ساکن آمریکا و مقامات اسراییلی؛ خواستار عذرخواهی CNN شده‌اند. گفتنی اینکه، کریستین امانپور از پدری ایرانی در آمریکا متولد شده و از مجریان سرشناس شبکه سی ان ان که حامی دموکرات‌ها است محسوب می‌شود.


کد مطلب: 241622

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/241622/کریستین-امانپور-اظهاراتش-ابراز-تأسف

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir