به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۲۴۱۷۳۸

ترامپ یک مقام ارشد امنیتی را اخراج کرد

ترامپ یک مقام ارشد امنیتی را اخراج کرد
گروه بین الملل: رئیس‌ جمهوری آمریکا مدیر "آژانس امنیت سایبری و زیر ساخت" وابسته به وزارت امنیت داخلی این کشور را از کار برکنار کرد.
دونالد ترامپ، با انتشار توییتی نوشت اظهارات کریس کربس در دفاع از امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری "بسیار نادرست" بوده و به همین دلیل این مدیر ارشد امنیت سایبری اخراج شده است. آژانس امنیت سایبری و زیر ساخت هفته پیش به همراه چند نهاد تخصصی بیانیه‌ای را منتشر کرده بود که در آن تأکید شده بود "هیچ مدرکی" مبنی بر دستکاری نتیجه انتخابات وجود ندارد. در این بیانیه انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ یکی از "امن‌ترین انتخابات در طول تاریخ آمریکا" خوانده شده بود.
کریس کربس لحظاتی پس از انتشار حکم اخراجش در توییتر توسط ترامپ در صفحه شخصی‌‌اش در توییتر این خبر را تأیید کرد. شماری از رسانه‌ها گزارش کرده‌اند کربس تا پیش از انتشار توییت ترامپ از اخراج خود خبر نداشته است.
مارک وارنر، نماینده ارشد سنای آمریکا و نفر دوم کمیته اطلاعات سنا، حمایت خود را از کربس اعلام کرده و گفت رئیس‌ جمهور او را تنها به دلیل "گفتن حقیقت" از سمتش کنار گذاشته است.
بر اساس گزارش‌ها کاخ سفید همچنین از راه‌اندازی یک وبسایت با عنوان "کنترل شایعات" خشمگین بوده‌ است. این وبسایت توسط اداره تحت نظر کربس راه‌اندازی شده و در آن نسبت به اطلاعات غلط در مورد انتخابات سوم نوامبر اطلاع‌رسانی می‌شود. در روزهای گذشته کریس کربس ادعاهای ترامپ و هواداران او در مورد تقلب در انتخابات را راستی‌آزمایی کرده و با انتشار یک علامت هشدار، تردید نسبت به صحت این ادعاها را به کاربران گوشزد می‌کرد. او در روز انتخابات از شهروندان آمریکایی خواسته بود تا "همه ادعاهای جنجالی و تأییدنشده را با دیده تردید بنگرند".
آژانس امنیت سایبری و زیرساخت که به اختصار CISA خوانده می‌شود، در سال ۲۰۱۸ با هدف تأمین امنیت انتخابات توسط دولت آمریکا تأسیس شد. راه‌اندازی این نهاد در پی انتشار اتهامات نسبت به مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در آمریکا صورت گرفت. اخراج کربس دومین مورد برکناری یک مقام دولتی توسط ترامپ در یک ماه گذشته است که رئیس‌جمهور آمریکا خبر آن را از طریق توییتر اعلام کرده است. ترامپ هفته پیش مارک اسپر، وزیر دفاع را نیز به همین شیوه از سمتش برکنار کرده بود.
برچسب ها: ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها