کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت مشاغل تهران بسیار پیچیده است

28 آبان 1399 ساعت 12:55


گروه جامعه: علیرضا زالی  فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا در تهران مقرر شد مشاغلی از گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در زمره مشاغلی قرار بگیرند که قرار است از اول آذر ماه تعطیل باشند.او افزود: مشکلات معیشتی و تامین اقلام ضروری مورد نیاز مردم بخصوص برای گروه‌هایی که دچار ضرر و زیان اقتصادی با اعمال محدویت‌ها می‌شوند یکی از نگرانی‌ها ستاد کرونا است. دولت در اسرع وقت طی این دو هفته باید به انجام اقداماتی برای جلوگیری از ضرر و زیان این افراد و حمایت از آن‌ها بپردازد.

اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: برای مشاغل شناور و فصلی که در این تعطیلی ممکن است آسیب ببینند باید در اسرع بسته‌های حمایتی اقتصادی در نظر گرفته شود.او در ادامه بیان کرد: در آستانه اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تهران هستیم که با مشارکت تمام سازمان‌ها از شنبه اجرایی می‌شود.زالی ادامه داد: باید حتما در بحث قرنطینه سازی خانگی تلاش شود، زیرا میزان ابتلای خانوادگی به کرونا در تهران افزایش پیدا کرده است. با توجه به جغرافیای آلودگی کرونا در تهران که مناطق کم برخوردار از نظر میزان ابتلا و فوتی آمار بالاتری را داشته‌اند تکمیل زیر ساخت‌های بهداشتی در این مناطق مورد توجه قرار گرفته است تا شاهد کاهش مرگ و میر باشیم.فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: با کمک بسیج و سپاه بسته‌های حمایتی مورد نیاز را طراحی می‌کنیم تا افرادی که در منزل قرنطینه هستند دچار محرومیت نشوند. در طرح شهید سلیمانی امکان ارائه خدمات به گروه‌های پر خطر مثل افراد مسن و گروه‌های دارای بیماری زمینه‌ای در اولویت قرار می‌گیرد. همچنین در ۲۲ قرارگاه استان و شهر تهران عملیات بهینه سازی و عملیاتی سازی طرح شهید سلیمانی اجرایی می‌شود.زالی گفت: اجاره بهای مغازه‌ها یک بحث جدی است که پیش از شروع تعطیلات دو هفته‌ای باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود. در حال حاضر ۱۰۸ بیمارستان خصوصی و بیمارستان‌های سپاه در ارائه خدمات بیمارستانی به جمع ما پیوسته‌اند.

وضعیت مشاغل تهران بسیار پیچیده است
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت مشاغل تهران بسیار پیچیده است. برخی از مشاغل روز مزد و مبتنی بر درآمد روزانه هستند. مصوب شده است که از دولت و مجلس درخواست شود بسته‌های حمایتی مورد لزوم برای این دسته از افراد که آسیب‌های جدی‌تر اقتصادی از اعمال محدویت‌های دو هفته‌ای خواهند داشت، داشته باشیم.او ادامه داد: بحث اجرای مصوبات تعدیل جمعیت کارمندان در اداره ها و شرکت های خصوصی مورد تاکید قرار گرفت زیرا در محدودیت های قبلی، برخی از ارگان های دولتی این محدودیت حضور کارمندان دولت را اجرا نکردند.زالی افزود: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده و از مشاغل اجرایی نسبتا موقت هستند، برای اینکه کار خود را از دست ندهند، مجبور می‌شوند در محل کار خود حاضر شوند. برای رفع مشکل این دسته از افراد درخواست ما این بود که اگر تست این افراد مثبت بود، لازم نباشد برای تائید آن به مراکز تامین اجتماعی مراجعه کنند و گواهی پزشک بگیرند .او ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش رشد تخت‌های بیمارستانی را داشته ایم که نشان دهنده رشد خدمات دهی در ناوگان بیمارستان‌های غیردانشگاهی است. تحلیلی را درباره بحث‌های مختلف مرگ و میر در استان تهران داشتیم که مشخص شد از نرم متوسط مرگ و میر از کل کشور کمتر است.

زالی گفت: در تهران در طول آبان، مرگ و میر کودکان به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است. بر اساس تحلیل صورت گرفته مشخص شد که ارتباط مستقیمی بین مرگ و میر و امکانات موجود بهداشتی درمانی وجود دارد.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در  تهران افزود: در مناطق جنوب شرقی، شرقی، حاشیه شهر تهران، مناطق شرقی و غربی استان تهران بالاترین میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا را داشته اند. میزان مرگ و میر کرونا به شدت با وضعیت ایمنی بدن و تغذیه وابسته است. افراد فقیر در معرض خطر بیشتری هستند.
فرمانده ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: طرح شهید سلیمانی بر مبنای بیمار یابی زودرس، غربالگری و قرنطینه سازی است. از هفته گذشته در اسلامشهر و منطقه ۴، پایلوت این طرح اجرایی شده و مشکلات آن استخراج شده است. این طرح نیازمند مشارکت مردم است. بر اساس این طرح تلاش می‌کنیم که ۳ تا ۴ نفر از افراد نزدیک به افراد مبتلا به کرونا را نیز غربالگری کنیم. ۴۰۰ تیم برای اجرایی سازی طرح شهید سلیمانی در شهر تهران و استان تهران در نظر گرفته شده اند.زالی درباره لغو محدودیت‌های تردد که مقرر بود از ۱۰ صبح امروز اجرایی شود، گفت: اجرای این طرح بر اساس مصوبات ستاد ملی است و ستاد ملی، اجرای طرح محدودیت تردد را به شنبه موکول کرده است.


کد مطلب: 241745

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/241745/وضعیت-مشاغل-تهران-بسیار-پیچیده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir