به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۴۱۷۴۷

برقراری دوباره روابط فلسطین با اسرائیل

برقراری دوباره روابط فلسطین با اسرائیل
 گروه بین الملل: یکی از وزیران تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این تشکیلات همکاری‌های مدنی و امنیتی خود را با اسرائیل که از ماه مه متوقف شده بود دوباره برقرار می‌کند.
تصمیم قبلی تشکیلات خودگردان فلسطینی به قطع رابطه با اسرائیل به دلیل طرح این کشور برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی گرفته شده بود اما اسرائیل اکنون این طرح را متوقف کرده است.طرح اسرائیل، گسترش خاک این کشور از طریق الحاق یهودی‌نشین‌های ساخته شده در کرانه باختری و بدین‌وسیله منضم کردن حدود ۳۰ درصد از کرانه باختری به خاک خود بود.
حسین الشیخ، وزیر امور مدنی تشکیلات فلسطینی، در صفحه توئیتر خود نوشت از آن‌جا که محمود عباس، رئیس تشکیلات، تأییداتی از سوی اسرائیل مبنی بر پایبندی آن کشور به توافق‌های گذشته با فلسطینی‌ها دریافت کرده است «رابطه با اسرائیل به وضع قبلی خود باز می‌گردد».در مفاد توافقنامه‌های صلح موقت که در دهه ۱۹۹۰ امضا شد، ایجاد کشور فلسطینی در کنار اسرائیل پیش‌بینی شده است.فلسطینی‌ها شش ماه پیش با تعلیق همکاری با اسرائیل گفتند که برنامه‌های الحاق بخشی از کرانه باختری، سرزمینی که در جنگ ۱۹۶۷ به تصرف اسرائیل درآمده است، راه حل ایجاد دو کشور را غیرممکن می‌کند.
از سرگیری روابط اسرائیل و فلسطینی‌ها می‌تواند راه را برای پرداخت حدود ۸۹۰ میلیون دلار از عوارض مالیاتی که اسرائیل از تشکیلات خودگردان دریغ کرده بود باز کند. اسرائیل عوارض واردات کالا به منطقه فلسطینی را که از طریق بنادر آن انجام می‌شود، مسدود و جمع‌آوری کرده است.وضعیت اقتصادی تشکیلات خودگردان فلسطینی تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا اکنون در شرایط وخیمی قرار دارد.
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها