کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجازات تاسیس سایت‌های تروریستی در عربستان

28 آبان 1399 ساعت 17:36


گروه بین الملل: دادستانی کل عربستان اعلام کرد، ایجاد و راه اندازی سایت‌های تشکیلات و گروه‌هایی که از سوی طرف‌های مربوطه در دولت به عنوان "سازمان‌های تروریستی" قلمداد می‌شوند، جرم بوده و مجازات این اتهام به 10 سال حبس و جریمه نقدی پنج میلیون ریالی می‌رسد.

 دادستانی عربستان اعلام کرد، ایجاد سایت‌های سازمان‌ها، گروه‌ها و جریان‌هایی که از سوی گروه‌های مربوطه دولتی به عنوان «سازمان تروریستی» طبقه‌بندی شده‌اند و همچنین حمایت، همکاری و ارتباط با آنها و نیز ترویج و تبلیغ آنها از طریق صفحات شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی یا پخش مضامین آنها به هر نحوی ممنوع است.
دادستانی کل عربستان همچنین اعلام کرد، ایجاد سایت سازمان‌های تروریستی، تسهیل ارتباط با سرکرده‌های این سازمان‌ها یا هر کدام از اعضای آنها، ترویج افکار، حمایت مالی از آنها یا انتشار چگونگی ساخت دستگاه‌های آتش‌زا یا مواد منفجره و یا هر ابزاری که در عملیات تروریستی از آنها استفاده شود، ممنوع است.
دادستانی عربستان در ادامه تاکید کرد، برای شخص متخلف مجازات تحمل حبس به مدت ۱۰ سال و پرداخت غرامت به ارزش پنج میلیون ریال یا یکی از این دو مجازات تعیین شده است.
عربستان از سال‌ها پیش «حزب الله» لبنان را جزو «سازمان‌های تروریستی» طبقه‌بندی کرده است و از سال ۲۰۱۵ تحریم‌هایی را علیه نهادها و اشخاص مرتبط با آن آغاز کرده است.پیشتر هیئت کبار علمای عربستان در بیانیه‌ای گروه اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی منحرف خواند بود که نماینده راه و روش دین اسلام نیست و هدفش رسیدن به قدرت است.این هیئت در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: گروه اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است که نماینده راه روشن دین اسلام نیست بلکه اهداف حزبی خود را دنبال می‌کند که با هدایت‌های دین حنیف ما مغایرت دارد. این گروه تظاهر به دین کرده و تفرقه، فتنه انگیزی، خشونت و تروریسم را که با دین در تضاد است، دنبال می‌کند.این تصمیم دادستانی عربستان چند روز پس از این رویدادها اتخاذ شده است.


کد مطلب: 241806

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/241806/مجازات-تاسیس-سایت-های-تروریستی-عربستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir