به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۲۴۱۹۱۹

انتقاد از یونان به خاطر بدرفتاری با پناهجویان

انتقاد از یونان به خاطر بدرفتاری با پناهجویان
گروه بین الملل: شورای اتحادیه اروپا عملکرد و شیوه برخورد مقامات یونانی با آوارگان و پناهجویان را به شدت مورد انتقاد قرار داد. وزارت خارجه یونان در واکنش به این انتقادها از اتهامات "بی‌اساس و کاملا اشتباه" سخن گفت.
کمیته شورای اتحادیه اروپا برای مبارزه با شکنجه و سوءرفتار (CPT) از شرایط بازداشت و نگهداری پناهجویان در یونان انتقاد کرده و از دولت این کشور خواسته است که شیوه و موازین خود را در رابطه با پذیرش پناهجویان مورد اصلاح و بازبینی قرار دهد.این کمیته با انتشار گزارشی همچنین اعلام کرد، "اتهاماتی قابل‌درک و باورپذیر" در ارتباط با بازگرداندن غیرقانونی پناهجویان از یونان به ترکیه وجود دارد.این نهاد اروپایی همچنین از برخورد و رفتار "غیرانسانی و تحقیرآمیز" با آوارگان و پناهجویان در کمپ‌های موجود در یونان انتقاد کرد.
کمیته شورای اتحادیه اروپا برای مبارزه با شکنجه و سوءرفتار بر این باور است که مقامات یونانی پناهجویان را به شکلی غیرقانونی از طریق رود ماریتسا که مرز میان این کشور با ترکیه است، به خاک ترکیه بازگردانده است.
این کمیته در گزارش خود همچنین عملکرد گارد ساحلی یونان را بسیار "نگران‌کننده" خوانده که مانع از آن می‌شود قایق‌های حامل آوارگان و پناهجویان خود را به یکی از جزایر یونان برسانند.
وزارت امور خارجه یونان در نامه‌ای به این انتقاد واکنش نشان داد و اتهامات مطرح شده در رابطه با نقض اصول کنوانسیون ژنو را "بی‌اساس و کاملا اشتباهآمیز" خواند.کمیته شورای اتحادیه اروپا برای مبارزه با شکنجه و سوءرفتار در گزارش خود همچنین از "کمبودهای ساختاری" در سیاست یونان در ارتباط با اسکان دادن آوارگان و پناهجویان انتقاد کرده است.
طبق این گزارش وضعیت پناهجویان به ویژه در کمپ‌های واقع در مرز یونان و ترکیه در سواحل رود ماریتسا و همچنین در جزیره ساموس بسیار وخیم است و ناپسندی اوضاع اردوگاهها با توجه به افزایش شمار پناهجویان که به مراتب بالاتر از میزان گنجایش کمپ‌هاست، روز به روز بدتر می‌شود.وزارت خارجه یونان در نامه‌ای که در واکنش به انتقادات و اتهامات مطرح شده به این کمیته فرستاده، متدکر شده است که طرحی استراتژیکی در دست تهیه و اجرا دارد تا آوارگان و پناهجویان بتوانند در "کمپ‌هایی مطمئن" اسکان داده شوند.
 

 
برچسب ها: پناهجویان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها