کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار در مورد موج مرگبار کرونا در خاورمیانه

29 آبان 1399 ساعت 19:06


گروه بین الملل:همزمان با نزدیک شدن زمستان و افزایش شیوع ویروس کرونا در سراسر خاورمیانه، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت روز پنج‌شنبه گفت که تنها راه جلوگیری از مرگ‌ومیر جمعی در کشورهای این منطقه این است که کشورها به سرعت محدودیت‌ها و اقدامات پیشگیرانه را اعمال کنند.
 احمد المنذری، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، ابراز نگرانی کرد که کشورهای منطقه پس از تعطیلی‌هایی که در اوایل سال جاری اعمال شد، اکنون سپر خود را در برابر کرونا پایین آورده‌اند.
المنذری در مورد وضعیت خاورمیانه گفت: «ایران بدترین وضعیت شیوع در منطقه را دارد و بیش از ۶۰ درصد از کل موارد جدید ابتلا در هفته گذشته از ایران، اردن و مراکش گزارش شده است.»
موارد ابتلا در لبنان و پاکستان نیز بالا است و اردن، تونس و لبنان بیشترین درصد افزایش مرگ‌ومیر یک‌روزه را در منطقه خاورمیانه داشته‌اند.
این مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت گفت که اصول جلوگیری از همه‌گیری، از فاصله اجتماعی گرفته تا پوشیدن ماسک، «هنوز در منطقه ما به طور کامل انجام نمی‌شود» و افزود که نتیجه آن را در بیمارستان‌های شلوغ منطقه می‌توان دید.
المنذری با اشاره به این که ویروس کرونا بیش از ۳.۶ میلیون نفر را در طی ۹ ماه گذشته در منطقه خاورمیانه بیمار کرده و بیش از ۷۶ هزار نفر را کشته ‌است، هشدار داد که «جان بسیاری از افراد دیگر در معرض خطر است.»


کد مطلب: 241928

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/241928/هشدار-مورد-موج-مرگبار-کرونا-خاورمیانه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir