به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۴۲۰۲۹

بازدید بی‌سابقه پمپئو از شهرک‌های یهودی‌نشین

بازدید بی‌سابقه پمپئو  از شهرک‌های یهودی‌نشین
گروه بین الملل: برای نخستین بار در ۵۳ سال تسلط اسرائیل بر کرانه باختری و ارتفاعات جولان، وزیر خارجه آمریکا  در شهرک‌های اسرائیلی‌نشین این مناطق حضور یافت. مایک پمپئو از شهرک یهودی‌نشین «شاعار بنیامین» (دروازه بنیامین) در کرانه باختری دیدار کرد و سپس به ارتفاعات جولان رفت.
مایک پمپئو در دیدارش از ارتفاعات جولان در حالی که از سوی ژنرال گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل همراهی می‌شد، از حملات هوایی و زمینی اسرائیل علیه «اهداف ایرانی» در سوریه حمایت کرد و گفت «ما به حق شما برای دفاع از مردم‌تان احترام می‌گذاریم». دولت آمریکا ۲۱ ماه پیش حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان را که در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ از سوریه گرفت، به رسمیت شناخت.هم‌زمان با دیدار مایک پمپئو از کرانه باختری و جولان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد محصولات و کالاهای اسرائیلی که در این شهرک‌ها ساخته می‌شوند، از این به بعد با برچسب «اسرائیل» شناخته خواهند شد.
 بنیامین نتانیاهو در سفر کنونی مایک پمپئو، از دولت دونالد ترامپ خواست تا با ساخت هزاران خانه در شهرک‌های اسرائیلی‌نشین موافقت کند.
 بنیامین نتانیاهو معتقد است که جو بایدن، «رییس جمهوری منتخب آمریکا» که با ساخت‌وسازهای اسرائیل مخالف است، دست اسرائیل را در خانه‌سازی‌ها در این شهرک‌ها «خواهد بست». دولت اسرائیل می‌خواهد تا پیش از آغاز به کار دولت جدید واشینگتن، «واقعیات میدانی تازه‌ای» ایجاد کند که دولت  بایدن نتواند آن را لغو کند.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها