به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۴۲۲۳۴

سوء استفاده از کمبود روغن ادامه دارد!

سوء استفاده از کمبود روغن ادامه دارد!
گروه اقتصادی: در حالی که اخیرا اعلام شده فروش روغن مصرف خانوار به واحدهای صنفی و مصرف کنندگان منوط به خرید سایر اقلام، از مصادیق فروش اجباری است، ‌ گزارش‌های دریافتی ایسنا نشان می‌دهد همچنان برخی فروشگاه‌ها از کمبود روغن در بازار سوء استفاده می‌کنند.به گزارش ایسنا،  گزارش‌های دریافتی ایسنا نشان می‌دهد در برخی فروشگاه‌ها فروش روغن از یک برند منوط به خرید سایر اقلام از همان برند شده است. البته مسئولان فروشگاه اذعان کرده‌اند که شرکت فروشنده هم، فروش روغن خود را مشروط به خرید اقلام دیگر آن برند کرده است.
این در حالی است که اخیرا معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران تاکید کرده که فروش روغن مصرف خانوار به واحدهای صنفی و مصرف کنندگان منوط به خرید سایر اقلام، از مصادیق فروش اجباری است.البته بررسی‌های میدانی بازرسان سازمان صمت استان تهران نیز طی روزهای اخیر نشان می‌دهد تعدادی از شرکت‌های پخش و صنوف توزیعی، فروش روغن با مصرف خانوار را منوط به خرید سایر اقلام کرده اند.
گفتنی است که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
اواخر شهریورماه بود که عرضه روغن جامد در فروشگاه ها کم شد و قیمت آن نیز افزایش یافت. کمتر از یک ماه بعد نیز روغن مایع در بازار کمیاب شد؛ به طوری که این کالا یا در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ نبود یا به هر نفر تنها یک روغن فروخته می شد.  اگر چه بنا بر وعده مسئولان مربوطه قرار بود از هفته گذشته روغن در بازار توزیع و مشکل این کالای پرمصرف حل شود،  اما به نظر می رسد این وعده به ویژه در بخش روغن جامد هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است. البته اخیرا معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت از تأمین و توزیع ۱۴۰ هزار تن روغن (مایع خوراکی و جامد بخش صنف و صنعت) از محل ذخایر استراتژیک کشور خبر داد و گفت که "ظرف یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد".آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صمت نیز حاکی از این است که بیشترین کاهش تولید طی هفت ماهه نخست امسال مربوط به روغن ساخته شده نباتی بوده که ۲۰.۲ درصد کاهش از حدود یک میلیون و ۲۹ هزار تن در هفت ماهه اول سال قبل به ۸۲۱ هزار و ۱۰۰ تن در مدت مشابه امسال رسیده است.
برچسب ها: روغن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها