به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۲۴۲۳۱۹

گرانقیمت‌ترین ستاره‌هایی که یورو راازدست دادند

گرانقیمت‌ترین ستاره‌هایی که یورو راازدست دادند
گروه ورزشی: یک سال پیش در چنین روزهایی، فهرستی از مهره‌های مصدوم و غایبین احتمالی یورو 2020 منتشر شده بود. هنوز هم هیچ‌کس نمی‌دانست ویروس کرونا به زودی دنیای فوتبال را برای مدت زیادی فلج خواهد کرد. تقریبا همه آن مهره‌های مصدوم دوباره به زمین برگشتند اما یورو در موعد مقرر برگزار نشد و به خاطر ماجراهای کرونا برای یک سال به تاخیر افتاد.حالا در پایان دور انتخابی رقابت‌ها، فهرستی از ستاره‌های بزرگ و گرانقیمت وجود دارد که این جام را به صورت حتمی از دست داده‌اند. حتی اگر یورو یک سال دیگر هم به تاخیر بیفتد (که عملا غیرممکن است)، این مهره‌ها به خاطر عدم صعود تیم‌شان دیگر نمی‌توانند در این جام به میدان بروند.
یان اوبلاک
او حتی اگر بهترین گلر دنیا نباشد، بدون تردید یکی از سه دروازه‌بان برتر دنیای فوتبال به شمار می‌رود. اوبلاک در آتلتی استانداردهای خارق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشته و به یک سنگربان بی‌نظیر تبدیل شده است. با این حال اسلوونی نتوانسته به رقابت‌های یورو صعود کند و این به آن معنی است که سنگربان تیم سیمئونه، شانسی برای حضور در این تورنمنت نخواهد داشت. از دست دادن ستاره‌ای مثل اوبلاک، یک ضربه بزرگ به جذابیت جام ملت‌ها خواهد بود. هرچند که در این تورنمنت، گلرهای جذاب دیگری هم وجود دارند.
ارلینگ هالند
ستاره نروژی این روزهای دورتموند، مسیر پیشرفت را با سرعتی باورنکردنی طی کرده است. او خیلی زود از لیگ اتریش به بوندس‌لیگا رسید و حالا یکی از زهردارترین مهاجمان فوتبال ایران به شمار می‌رود. هالند فوتبالیست فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد و روبه‌روی دروازه رقبا، بی‌نهایت بی‌رحم است اما این برای صعود نروژ به رقابت‌های یورو کافی نبوده و او حالا یکی از ستاره‌هایی محسوب می‌شود که باید این تورنمنت را پای صفحه تلویزیون تماشا کنند. هالند به تازگی پسر طلایی فوتبال اروپا لقب گرفت و بهترین بازیکن جوان سال شده اما حتی این موضوع هم موجب نمی‌شود که او شانسی برای بازی کردن در رقابت‌های جام ملت‌ها داشته باشد. بعید نیست در تابستان بعدی او دورتموند را به مقصد یکی از غول‌های اسپانیایی یا انگلیسی ترک کند.
سرگی میلیکونوویچ ساویچ
سرگی در اسپانیا متولد شده و آنقدر استعداد داشته که حتی بتواند برای ماتادورها به میدان برود اما همیشه ملیت صربستانی را به عنوان بخش مهمی از هویتش در نظر گرفته و برای تیم ملی صربستان نیز به میدان می‌رود. ستاره بی‌چون و چرای لاتزیو که ششمین فصل حضور در این باشگاه را سپری می‌کند، یکی دیگر از نفرات مهم و گرانقیمتی است که جایی در رقابت‌های یورو ندارند. او در این چند فصل همیشه مورد توجه باشگاه‌های مختلف بوده اما مالکان لاتزیو حاضر به فروش این ستاره با رقمی کم‌تر از صد میلیون یورو نیستند.
میرالم پیانیچ
به تازگی از یووه به بارسا منتقل شده و حالا که سرخیو بوسکتس هم مصدوم است، رفته رفته جایگاه ثابتی در ترکیب بلوگرانا به دست خواهد آورد. ستاره خط میانی بوسنی، یکی از خلاق‌ترین هافبک‌های فوتبال اروپا به شمار می‌رود و بدون شک غیبتش در رقابت‌های یورو احساس خواهد شد. بوسنی که در چند سال گذشته شرایط خوبی داشته و همیشه یک تیم غافلگیرکننده نشان داده، نتوانسته خودش را به رقابت‌های جام ملت‌ها برساند.
مارتین اودگارد
پس از چند دوره جدایی قرضی از رئال مادرید، مارتین دوباره به این باشگاه برگشته و این روزها حتی در ترکیب اصلی تیم زیدان هم قرار می‌گیرد. غیبت تیم ملی نروژ در یورو نه فقط ارلینگ هالند، بلکه اودگارد را هم از این تورنمنت می‌گیرد. عجیب به نظر می‌رسد که نروژ با وجود داشتن این دو ستاره درخشان، نتوانسته خودش را به جام ملت‌ها برساند.
لوکا یوویچ
لوکا یوویچ در بوندس‌لیگا آقایی می‌کرد و مهارنشدنی نشان می‌داد اما از زمان پیوستن به رئال مادرید، موجی از بدشانسی‌ها نصیب این مهاجم شده است. او که مدت‌ها در رئال نیمکت‌نشین بود، در قرنطینه به خودش آسیب زد و در بالکن خانه‌اش مصدوم شد. سپس کرونا گرفت و حالا برای دومین بار به این ویروس مبتلا شده است. به فهرست همه این بدشانسی‌ها، غیبت صربستان در رقابت‌های یورو را نیز اضافه کنید. یوویچ هم باید این تورنمنت را از تلویزیون ببیند.
توماس استراکوشا
توماس محصول آکادمی لاتزیو به شمار می‌رود و هرگز به جز این باشگاه، برای تیم سطح بالای دیگری بازی نکرده است. این ششمین فصل این گلر مستعد در تیم بزرگسالان باشگاه لاتزیو به شمار می‌رود. غیبت آلبانی در رقابت‌های جام ملت‌ها موجب می‌شود گلر مطمئن عقاب‌ها، شانس حضور در این تورنمنت را به سادگی از دست بدهد.
مت دوهرتی
در وولوز یک مهره درخشان بود اما از زمان انتقال به تاتنهام، بیشتر و بیشتر به چشم آمد. دوهرتی حالا یکی از بهترین مدافعان راست لیگ برتر به شمار می‌رود اما نتوانسته به همراه ایرلند در رقابت‌های جام ملت‌ها حاضر باشد.
هنریک میختاریان
در ترکیب رم دوباره احیا شده و به کیفیت روزهای بازی برای دورتموند برگشته اما این موضوع برای صعود ارمنستان به جام ملت‌ها کافی نبوده است. این هافبک خلاق که رفته رفته به پایان دوران فوتبالش نزدیک می‌شود، در این دوره از یورو هم شرکت نخواهد کرد.
گیلفی سیگوردسون
ایسلند که در این چند سال همیشه یک تیم شگفتی‌ساز و غافلگیرکننده بود، نتوانسته راهش را به سمت جام ملت‌ها هموار کند. آنها پس از چند سال رویایی، دوباره به تنظیمات کارخانه برگشته‌اند و این موضوع به معنای غیبت ستاره‌ای مثل گیلفی سیگودرسون در این تورنمنت خواهد بود.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها