به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۴۲۳۷۹

مرفاوی: به نگاه کردن من هم گیر می‌دادند

مرفاوی: به نگاه کردن من هم گیر می‌دادند
گروه ورزشی: مربی تیم استقلال ار اتفاقات پیش آمده در دیدار مقابل فولاد صحبت کرد.به گزارش ایلنا، عبدالصمدمرفاوی مربی تیم استقلال می گوید اتفاقات بازی مقابل فولاد فوتبال نبود و همین باعث شد که این تیم نتواند بازی همیشگی خودش را ارائه دهد.

بازی با فولاد چطور بود؟
بازی سختی بود و مسلما یک مسابقه عادی نبود. همه بازی را دیدند و مشخص بود که در یک مسابقه معمولی حضور نداریم.

اتفاقات بازی مقابل فولاد هم جنجال‌ساز شد؟
اول از همه باید بابت نتیجه به آنها تبریک بگویم چون بازی را بردند. از نظر فنی صحبتی ندارم اما به لحاظ روانی من تا به امروز اینطور ندیده بودم. چندین سال است در فوتبال حضور دارم اما این را ندیدم که نیمکت یک تیمی یا نیمکت رو به رو این رفتارها را داشته باشد. بنده که ساکت بودم و نیمکت تیم حریف را فقط نگاه می‌کردم حتی به من هم یکی از مربیان فولاد گیر داد. کاری به کسی نداشتم و احترام می‌گذاشتم اما یکی از کادرفنی آنها به من گیر داد که چرا نگاهش می‌کنم. من نمی‌دانم آیا نگاه کردن جرم است؟

برخی می‌گویند با همین شیوه روی داور بازی مسلط شدند. با این موضوع موافق هستید؟
این جنگ روانی اصلا خوب نیست، درست است که خوب بازی کردند و منکر این نمی‌شویم ولی وقتی تیمی می‌تواند به لحاظ فنی خوب بازی کند چرا باید جنگ روانی به راه بیندازند. چرا کار به نیمکت حریف دارند و تیم مقابل را تحریک می‌کنند که این اقدام اصلا اخلاقی نیست. بعد می‌بینیم همین باشگاه دم از اخلاق می‌زند در صورتیکه حتی به نگاه کردن من هم گیر می‌دادند؛ مثل اینکه توقع داشتند من هم با آنها دعوا کنم. این حق من است که اطرافم را نگاه کنم و چیزهایی را دیدم که در عمرم ندیده بودم. این خوب نیست که مسئولان یک باشگاه دم از اخلاق بزنند و بگویند که که ما اخلاق را رعایت نکردیم. اتفاقا آن باشگاه اخلاق را زیر پا گذاشت.

ظاهراً ویدیوی منتشر شده از فکری موجب شد تا چنین رفتاری داشته باشند؟
این هم درست نیست، چرا باید یک نفر از وسط زمین فیلمبرداری کند؟ من مسئولان برگزاری را مقصر می‌دانم. آقای خلیفه سلطان فقط به ما گیر داده بودند که باید ۶ بازیکن گرم کنند و چرا نیمکت شما شلوغ است. شما بروید و جلوی بی اخلاقی‌ها بگیرید. با کمال پررویی کسی که پرونده خیراخلاقی دارد و در ماجرای کارت به کارت معروف حضور داشت، در حال فیلمبرداری بود. این آقا از نظر اخلاقی مردود است، چگونه در آن باشگاه کار می‌کند؟ باشگاهی که استقلال را به بی اخلاقی متهم می‌کند خودش چطور اینگونه رفتار می‌کند؟ مسئولان برگزاری چطور چنین افرادی را به ورزشگاه راه می‌دهند. جناب خلیفه سلطان نباید یکطرفه قضاوت کند و مشکل ساز شود. از این مسئولان برگزاری گلایه دارم که همیشه یکطرفه پیش می‌روند. 

چطور شد که تعویض دانشگر صورت نگرفت؟
ببینید تلویزیون که دقیق نشان نمی‌داد اما یک تابلوی الکتریکی آورده بودند که خراب شده بود و باید با تابلوهای دستی تعویض‌ها صورت می‌گرفت. از زمانی که دانشگر اینطور شد مایه دنبال تعویض بودیم و حتی قبل از او در نظر داشتیم که شیخ دیاباته را به زمین بفرستیم. ما دنبال به زمین فرستادن بابک مرادی و متین کریم زاده به جای فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر بودیم که رفتن دیاباته به دلیل رفت و برگشتش به رختکن کنسل شد. آقایان اول چون ما یک تعویض را انجام ندادیم به سراغ تعویض فولاد رفتند که همان تعویض آنها با تابلو دستی حدود ۵ دقیقه طول کشید. همین باعث شد که تعویض ما  ۶ الی ۷ دقیقه طول بکشد که آقای داور چهارم ترجیح داد اول آنها کارشان را انجام بدهند. تابلوهای دستی حدود ۲۰ سال پیش مورد استفاده بود. من کاری به نتیجه فولاد ندارم اما این مسائل خوب نیست و چنین اتفاثی بیفتد.همان مربی که به من گیر داد چرا به سمت نیمکت‌شان نگاه می‌کنم، برای چند جلسه محروم شده است و همین باشگاه فولاد به نوعی رایزنی کرده تا محرومیت را تعلیق کنند. او نباید روی نیمکت حضور می‌داشت و محروم بود. من سوالم همین است که چطور یک نفر را محروم می‌کنند اما بعدش تعلیق می‌کنند. آقای نکونام آمد و از من بابت امکان بی احترامی‌های صورت گرفته عذرخواهی کرد ولی این هم درست نیست سکوت ما دلیلی باشد تا بخواهند توهین کنند. 

دیاباته اخراج شده است؟ این رفتار کادرفنی مورد انتقاد قرار گرفته است.
نه اینگونه نیست او باید به کمیته انضباطی برود و تکلیفش مشخص شود. شیخ دیر آمد و دیر ملحق شد. آماده نبود و بعد از آن هم به خوبی تمرین انجام نداد. حتی دو روز قبل از بازی هم آمد و گفت من زانویم درد می‌کند. پولش را هم گرفت که از او سوال کردیم می‌تواند مقابل فولاد به ما کمک کند که گفت باید ببینم چه می‌شود!!! دو روز قبل از بازی هم تمرین نکرد و فکر نمی‌کردیم که به بازی برسد اما در نهایت به اهواز آمد و می‌خواستیم بازی هم انجام بدهد که به خاطر تعویض آنگونه شد.

بازی با ماشین سازی را چطور پیش بینی می‌کنید؟ از برنامه سازمان لیگ راضی هستید؟
به هر حال برنامه آنهاست و می‌خواهند با تیم ملی هماهنگ باشند که ما مشکلی نمی‌توانیم با آن داشته باشیم چون باید تابع قوانین و مقررات باشیم.

به نظر شما بیانیه پیش از بازی در خصوص داوری درست بود؟
درباره بیانیه باشگاه چیزی نمی‌دانم و نمی‌توانم درخصوصش هم صحبت کنم.
برچسب ها: استقلال
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها