به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب : ۲۴۲۵۰۴

ظهوربیماری مرموزپوستی بین ماهیگیران سنگالی

ظهوربیماری مرموزپوستی بین ماهیگیران سنگالی
گروه جامعه:وزیر بهداشت سنگال از ابتلای ۳۰۰ ماهیگیر این کشور پس از بازگشت از سفر‌های دریایی به یک بیماری مرموز پوستی خبر داد.عبدالله دیوف سار، وزیر بهداشت سنگال در خصوص ظهور بیماری مرموز پوستی بین ماهیگیران اظهار کرد: دستکم ۳۰۰ ماهیگیر این کشور پس از بازگشت از سفر‌های دریایی به یک بیماری مرموز پوستی مبتلا شده اند.به گفته وزیر بهداشت سنگال این بیماری ممکن است منشاء سمی داشته باشد.رسانه‌های سنگال تصاویر مردان ماهیگیری را نشان داده اند که بر روی صورت، اندام و داخل دهان آن‌ها جوش‌های بزرگی دیده می‌شود. در برخی گزارش‌ها گفته شده که مبتلایان علاوه بر ضایعات پوستی از سردرد و تب خفیف نیز رنج می‌برند.وزیر بهداشت سنگال در مورد مبتلایان به این بیماری نوظهور گفت: تاکنون ۳۰۰ مورد شناسایی کرده ایم و روند شناسایی به تدریج با بازگشت صیادان از دریا ادامه خواهد یافت. در میان موارد شناسایی شده ۱۸ نفر در بیمارستان بستری شده اند و از بقیه آن‌ها نیز در مراکز مناسب مراقبت خواهد شد.

او افزود: که از انستیتو پاستور و مرکز مقابله با مسمومیت‌های کشورش برای شناسایی منشاء این بیماری درخواست کمک کرده است.این مقام مسئول درباره ارتباط احتمالی علائم مشاهده شده با بیماری کووید ۱۹ تصریح کرد: این بیماری اصلا ربطی به کرونا ندارد، زیرا نتیجه آزمایش‌ها منفی بوده است و ما هم شاهد نوعی ویروس نبوده ایم. در این تحقیقات ما بیشتر منشاء سمی را در نظر داریم.عبدالله دیوف سار تاکید کرد: مسئولان محیط زیست این کشور آب دریا را آزمایش خواهند کرد.به گفته وزیر بهداشت سنگال، ظن واگیردار بودن این بیماری مرموز نیز نمی‌رود، زیرا تنها ماهیگیرانی که از سفر دریایی باز می‌گردند به آن مبتلا شده اند. حتی خانواده صیادان به این بیماری نوظهور مبتلا نشده اند.مقامات سنگال گفته اند که همزمان با تحقیق درباره منشاء این بیماری، سفر‌های دریایی را طی چند روز آینده ممنوع کرده اند.هر چند وزیر بهداشت سنگال گفته که ظن واگیردار بودن بیماری جدید نمی‌رود، اما مدیر اطلاعات بهداشتی سنگال اعلام کرده است که صیادان مبتلا به این بیماری قرنطینه شده اند.طبق برخی گزارش‌ها؛ تعداد مبتلایان بیش از ۳۰۰ نفر تائید شده از طرف وزیر بهداشت سنگال است و تعداد موارد شناسایی شده به بیش از ۵۰۰ مورد می‌رسد. مبتلایان به این بیماری همگی صیادان اهل شهر‌های نزدیک داکار، پایتخت سنگال هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها