به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۲۴۲۵۳۴

پهلوان: می‌خواهم آقای پاس گل لیگ شوم

پهلوان: می‌خواهم آقای پاس گل لیگ شوم
گروه ورزشی: احسان پهلوان، بازیکن چندپسته پرسپولیس تقریباً در همه پست‌های خط میانی قادر است بهترین نمایش‌ها را از خود ارائه دهد؛ بازیکنی که در پست هافبک چپ هم در بازی مقابل صنعت‌نفت نمایش خوبی از خود ارائه داد. هافبک خراسانی پرسپولیس در گفت‌و‌گوی اختصاصی با ایران ورزشی از تلاشش برای ارائه بهترین نمایش‌ها در تیم محبوبش حرف می‌زند و معتقد است بردشان مقابل صنعت‌نفت برای قهرمانی پنجم بسیار مهم و استراتژیک بوده است.

به‌لحاظ فنی چه تحلیلی از بازی مقابل صنعت‌نفت داری؟
بازی خیلی خوبی بود و تیم ما در طول 90 دقیقه واقعاً نمایش خوب و باکیفیتی را با وجود شرایط سخت جوی حاکم مقابل حریف ارائه داد و به سه امتیاز بازی که هدف خودمان بود رسیدیم. تیم صنعت‌نفت به نسبت بازی اولش مقابل پیکان با تغییرات نسبتاً زیادی به مصاف ما آمده بود؛ نکته‌ای که خیلی خوب از آن مطلع بودیم و به روش کار این تیم به‌خوبی آشنایی داشتیم. در نیمه اول به گل رسیدیم و چند فرصت دیگر هم جدا از پنالتی که سیامک از روی آن به گل رسید خلق کردیم، اما در نهایت با همان یک گل بازی را به پایان بردیم و اولین برد لیگ بیستم خودمان را دشت کردیم.

به نظر می‌رسید به‌خاطر تساوی‌تان در بازی اول تا حدودی برای برد تحت فشار بودید و این امر فشار روانی به تیم‌تان وارد ساخته بود؟
نه، ما در بازی اول‌مان مقابل سایپا هم خیلی خوب بازی کردیم و تیم‌مان شکل خوبی داشت اما از موقعیت‌های‌مان خوب استفاده نکردیم وگرنه با سه چهار گل اختلاف می‌توانستیم سایپا را شکست دهیم. در بازی دوم هم در طول بازی تیم برتر میدان بودیم. در 45 دقیقه اول که حاکم بلامنازع بازی بودیم. در نیمه دوم هم حریف کمی جلو آمد و سعی در جبران گل خورده داشت با این وجود تیم ما در این نیمه هم موقعیت خلق کرد و تیم میهمان و جریان بازی را به‌خوبی مدیریت کرد و سزاوارانه به پیروزی ارزشمند رسید.

برد اول‌تان می‌تواند سرآغاز راه‌تان برای پنجمین قهرمانی متوالی باشد؟
از حالا که حرف زدن برای قهرمانی زود است اما حتماً تیم ما در هر بازی برای برد به میدان می‌رود و هدفی جز قهرمانی ندارد اما ما می‌دانیم برای موفقیت باید بازی به بازی پیش برویم. اصلاً بنویسید پیروزی‌مان مقابل صنعت‌نفت، برد نوبرانه‌ای برای گلت قهرمانی یعنی همان پنجمین قهرمانی متوالی‌مان بود که با توکل به خدا، تلاش کادر فنی و بازیکنان و دعای خیر هواداران‌مان به آن می‌رسیم.

اما قبول داری پیروزی‌تان برد اقتصادی بود؟
نه، اگر شرایط جوی روز بازی و چمن بلند و کیفیت فنی تیم ما را در نظر بگیرید و لحاظ کنید حتماً به این نتیجه می‌رسید که ما خوب بازی کردیم و پیروزی باارزشی به دست آوردیم و بردمان را هم پیروزی اقتصادی نمی‌دانیم. در آن زمین چمن بلند، بالای 650 پاس دادیم و مالکیت بازی را در اختیار داشتیم و با خلق چند موقعیت گل با ارائه نمایش فنی خوب و برتر به پیروزی رسیدیم که حاکی از قدرت فنی و تاکتیکی برتر تیم ماست.در آن شرایط سخت هم توپ‌های‌مان به گل تبدیل نشد وگرنه با سه چهار گل اختلاف به‌جای یک گل حریف را شکست می‌دادیم. هرچند برای ما کسب سه امتیاز خیلی مهم و حائز اهمیت بود.

در لحظات پایانی مسابقه هم که کمی تحت فشار بودید سرمربی‌تان اخراج شد.
داور بازی را خیلی یک‌طرفه قضاوت می‌کرد و سختگیرانه سوت می‌زد، به همین دلیل سرمربی ما از عملکرد داور ناراحت شد. اواخر بازی داور تنه‌به‌تنه شدن‌ها را هم خطا می‌گرفت. در آن شرایط خاص جوی و زمین هر برخورد کوچکی را خطا می‌گرفت و واقعاً بد سوت می‌زد. مثلاً خود من هم با بازیکن حریف زانو به زانو شدم که خطا گرفت. تمامی این خطاهای زیاد و قضاوت سختگیرانه داور در دقایق پایانی موجب شد همه ما و سرمربی‌مان به شکل منطقی از عملکرد داور ناراحت شویم و آقایحیی هم با واکنش بحقی که به علامت اعتراض نشان داد از سوی داور اخراج شود.

امسال به نظر دوست داری بهترین آمار پاس گل را داشته باشی.
هدف اصلی همه بازیکنان تیم اول به پیروزی و موفقیت پرسپولیس بازمی‌گردد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم اما این هم یک حقیقت در مورد خودم است که از پاس گل دادن واقعاً لذت می‌برم به همین دلیل هم می‌خواهم در لیگ بیستم آقای پاس گل شوم و بیشترین پاس گل‌ها را برای همبازیانم مهیا کنم.سؤال آخرم از تو در مورد شرایط نابرابری است که تیم‌تان نسبت به حریف شرق آسیایی برای دیدار فینال دارد.

حریف‌تان از دل مسابقات آسیایی خیلی آماده به مصاف‌تان می‌آید و پرسپولیس از لیگ برتر در قطر آماده می‌شود. نگران این موضوع و تأثیر منفی آن در بازی و کیفیت تیم‌تان نیستی؟
فراموش نکنید ما قهرمان چهار دوره متوالی لیگ هستیم. بازیکنان و کادر فنی ما هم انصافاً جزو بهترین‌های آسیا هستند و به‌نوعی قهرمانی و برد با وجود تک‌تک بازیکنان ما عجین شده و کادر فنی‌مان هم که انصافاً بهترین و کاربلدترین هستند؛ نمونه‌اش هم آقایحیی بود که بحق به‌عنوان بهترین مربی غرب آسیا انتخاب شد و ان‌شاءالله بعد از قهرمانی آسیا عنوان بهترین مربی آسیا را به خود اختصاص خواهد داد. در یک جمله باید بگویم ما از دل لیگ برتر هم خوب آماده می‌شویم و روحیه ما فقط روحیه جنگندگی و قهرمانی آسیاست.
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها