به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۲۴۲۷۳۴

نگاهی به جنجال‌های هفته دوم؛ لیگ عصبانی

نگاهی به جنجال‌های هفته دوم؛ لیگ عصبانی
گروه ورزشی: جاروجنجال‌های هفته دوم لیگ برتر ایران به تنهایی به اندازه حواشی یک فصل لیگ‌های فوتبال در تمام دنیا بوده است. هنوز زمان زیادی از شروع لیگ برتر سپری نشده اما ظاهرا قرار نیست عصبانیت در بین اهالی فوتبال، پایانی داشته باشد. بازار بیانیه‌ها و سیل اتهام‌ها نیز همچنان داغ است و به شکل عجیبی، همه به جای لذت بردن از فوتبال، از له کردن همدیگر و زیر سوال بردن تیم روبه‌رو لذت می‌برند. فوتبال ایران به لحاظ خشونت، وارد فاز نگران‌کننده‌ای شده و و جنجال‌ها در این فوتبال حتی برای لحظه‌ای متوقف نمی‌شوند.

این بازی تماشاگر داشت
اولین اعتراض مهم این هفته به میزبانی نساجی از تراکتورسازی مربوط بود. علیرضا منصوریان اعتقاد داشت که این بازی عملا با حضور «تماشاگر» برگزار شده و تیم او از روی سکوها مورد اهانت قرار گرفته است. البته نساجی‌چی‌ها هم عملا در این بازی معترض بودند و اصرار داشتند که گل حریف در منطقه آفساید به ثمر رسیده است. جنجال‌های هفته دوم لیگ برتر از همین ابتدا با این مسابقه شروع شد. جایی که نساجی به داوری و تراکتور به میزبانی نساجی معترض بودند.در فوتبال ایران مربیانی داریم که هرگز لگد به توپ فوتبال نزده‌اند اما مربیانی هم داریم که برای اثبات اینکه از این گروه نیستند، هر هفته به توپ فوتبال لگد می‌زنند! یحیی یکی از همین مربی‌ها بود که این هفته با شوت کردن توپ، اعتراض شدیدش به داور را نشان داد و با کارت قرمز داور هم روبه‌رو شد

سر ما را بریدند
روز و هفته‌ای نیست که این جمله در فوتبال ایران به گوش شما نرسد. یعنی همیشه یک مربی و یک تیم هستند که معتقدند سرشان بریده شده و مورد ظلم قرار گرفته‌اند. آلومینیومی‌ها پس از روبه‌رو شدن با سپاهان، شدیدا به تصمیم‌های داوری در این مسابقه اعتراض داشتند. البته به نظر می‌رسد که در مورد گل سپاهان حق با آنها بود و روی صحنه گل سجاد شهباززاده، دو اتفاق کاملا مشکوک رخ داد. اول اینکه به نظر می‌رسید سپاهانی‌ها در منطقه آفساید هستند و دوم اینکه شهباززاده روی مدافع حریف خطا کرده بود. همان‌طور که انتظار می‌رفت رسول خطیبی با همان عصبانیت همیشگی، ماجراهای داوری را به کنفرانس مطبوعاتی کشاند و جملات تندی را علیه فوتبال ایران به زبان آورد. خطیبی دائما از این موضوع حرف می‌زد که داور همه زحمات این تیم را به باد داده و به شدت از سپاهانی‌ها طرفداری کرده است.

دلار سه هزار تومان است
سرمربی ذوب‌آهن برخلاف رسول خطیبی، راه دیگری برای نشان دادن اعتراضش علیه داوری انتخاب کرد. ذوب که از همان دقایق ابتدایی بازی با ماشین‌سازی 10 نفره شده بود، در نهایت یک تساوی از این نبرد به دست آورد اما رحمان رضایی اصلا از این وضعیت راضی به نظر نمی‌رسید. این زودهنگام‌ترین اخراج تاریخ لیگ برتر بود و آنقدر سروصدا به پا کرد که باشگاه ذوب در پایان نبرد به سراغ یک بیانیه عجیب رفت و از خدا خواست تا به فریاد این باشگاه برسد! رحمان به جای انتقاد مستقیم از داورها، به شکل کنایه‌آمیزی از داوری تمجید کرد و به همین شیوه مدعی شد که دلار هم در بازار سه هزار تومان است. جمله‌‌ای که عمق عصبانیت این مربی را به تصویر می‌کشد. ذوبی‌ها حق دارند که در لیگ بیستم به داوری معترض باشند. چراکه این تیم در هفته گذشته، قربانی تصمیم لحظه‌آخری داور شد و این هفته نیز تصمیم داور برای اخراج بازیکن این تیم، عجیب به نظر می‌رسید.

صدای بوق ممتد
برای بعضی از لحظه‌های این هفته، فقط صدای «بوق» مناسب به نظر می‌رسد. بازی فولاد و استقلال یکی از همان نبردهایی بود که صدای بوق برای آن بسیار کارآمد است. چراکه در جریان مسابقه و حتی پس از آن، الفاظی از سوی مربیان و مهره‌های دو تیم به کار رفت که اصلا مناسب به نظر نمی‌رسید. در این مسابقه «به اضافه 18» در فوتبال ایران، یک دوربین محمود فکری را در حال توهین به جواد نکونام شکار کرده و همین موضوع احتمالا محرومیت چند جلسه‌ای سرمربی استقلال را در پی داشته باشد. بلافاصله باشگاه فولاد و مدیرعامل این باشگاه، علیه آبی‌ها موضع گرفته‌اند و استقلالی‌ها نیز بیانیه‌ای صادر کرده‌اند تا تعداد بیانیه‌ها در لیگ برتر، همچنان از تعداد گل‌های هفته بیشتر باشد! جالب اینکه فکری هنوز هم مقابل ایده عذرخواهی از نکونام مقاومت کرده است.

لگد به توپ فوتبال
در فوتبال ایران مربیانی داریم که هرگز لگد به توپ فوتبال نزده‌اند اما مربیانی هم داریم که برای اثبات اینکه از این گروه نیستند، هر هفته به توپ فوتبال لگد می‌زنند!یحیی یکی از همین مربی‌ها بود که این هفته با شوت کردن توپ، اعتراض شدیدش به داور را نشان داد و با کارت قرمز داور هم روبه‌رو شد تا بازی بعدی تیمش را از روی سکوها تماشا کند. پرسپولیس تا اینجا در دو هفته لیگ برتر، دو اخراجی داشته و عصبانی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

این برد خوشحالی ندارد!
آخرین بازی جنجالی این هفته، بین پیکان و شهرخودرو انجام شد. جدالی که به خاطر شدت بارندگی، یک روز به تعویق افتاد و سرانجام به جنجالی‌ترین شکل ممکن به پایان رسید.رحمتی و مدیران باشگاه شهرخودرو که در استادیوم هم حاضر بودند، مدام به اتلاف وقت حریف اعتراض داشتند و تارتار هم در پایان بازی حاضر به دست دادن با سرمربی رقیب نشد و به شاگردانش گفت که بردن این تیم، خوشحالی ندارد. چیزی نمانده بود کار دو نیمکت در این مسابقه، به یک درگیری فیزیکی سخت برسد.
مرجع : روزنامه توسعه ایرانی
برچسب ها: لیگ برتر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها