به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۲۴۲۷۷۹

ترامپ فرمان انتقال قدرت به بایدن را صادر کرد

ترامپ فرمان انتقال قدرت به  بایدن را صادر کرد
گروه بین الملل: پس از هفته‌ها تعلل و اصرار بر "سرقت" پیروزی انتخاباتی خود، ترامپ رسما فرمان انتقال رسمی قدرت را صادر کرد. اکنون تیم جو بایدن می‌تواند به اطلاعات و زیرساخت‌های دولتی دسترسی یابد. ترامپ اما همچنان شکست خود را نپذیرفته است.
با انتشار یک پست توییتری، دونالد ترامپ به اعضای دولت خود فرمان داده است در ارتباط با انتقال رسمی قدرت به جو بایدن، با تیم او همکاری کنند. به این ترتیب، جو بایدن و تیم او پس از هفته‌ها تاخیر به اطلاعات مورد نیاز برای پیشبرد وظایف خود دسترسی خواهند یافت. آغاز زمامداری جو بایدن روز ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ و پس از برگزاری مراسم ادای سوگند او خواهد بود.
امیلی مورفی، سرپرست اداره عمومی خدمات فدرال آمریکا جو بایدن را پیروز این انتخابات اعلام کرده است. ترامپ در پست توییتری خود از مورفی خواسته است اقدامات لازمه را انجام دهد. او از تیم خود نیز درخواست مشابهی کرده است.به این ترتیب مبلغ شش میلیون و ۳۰۰ هزار دلار پولی که برای انتقال قدرت به دولت جدید در بودجه پیش‌بینی شده است، در اختیار تیم بایدن قرار خواهد گرفت.افزون بر آن، همکاران جو بایدن اکنون می‌توانند به طور رسمی با مسئولان و نهادهای دولت آمریکا تماس برقرار کنند. این همان موضوعی بوده است که تا پیش از صدور فرمان ترامپ ممکن نبوده است.تیم بایدن اعلام کرد، "تصمیمی که اتخاذ شد گامی مهم در راستای تلاش برای فائق آمدن بر چالش‌هایی است که کشور آمریکا با آن‌ها روبه‌رو است".باید یادآور شد که دونالد ترامپ در پست توییتری خود از شکست در انتخابات سوم نوامبر سخنی به میان نیاورده است.ترامپ حتی روز دوشنبه بار دیگر از "سرقت" نتایج انتخابات سخن گفته بود. این در حالی است که ۳۰ شکایت‌نامه ترامپ تا کنون از سوی دادگاه‌ها رد شده است.اماچه چیزی باعث تغییر رویکرد ترامپ درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری و صدور فرمان انتقال قدرت شد؟همه نگاه‌ها متوجه ایالت میشیگان بود. شکایات تیم وکلای ترامپ در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از سوی دادگاه‌های ایالتی و فدرال رد شده بود.تایید پیروزی جو بایدن در ایالت کلیدی میشیگان عملا باعث تغییر رویکرد ترامپ نسبت به  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد. این موضوع در واقع اعلام قطعی شکست ترامپ و تیم وکلای او بود.
پیروزی بایدن بر ترامپ در ایالت میشیگان رسما تایید شده است. گروه ناظر بر انتخابات این ایالت رسما نتیجه انتخابات را تایید کرد. تیم وکلای ترامپ برای مدت چند هفته از "تقلب" در انتخابات ایالت میشیگان سخن گفته بود.برتری بایدن بر ترامپ در این ایالت ۱۵۴ هزار رای اعلام شده است. به این ترتیب، همه ۱۶ رای الکترال این ایالت به سود دموکرات‌ها محسوب خواهد شد. بنابراین ترامپ برای چرخش در نتایج انتخابات آخرین و مهم‌ترین برگ خود را نیز از دست داده است.ترامپ حتی برای مانع شدن از تایید نتایج انتخابات شماری از رهبران فراکسیون حزب جمهوری‌خواه ایالت میشیگان را به کاخ سفید دعوت کرده بود؛ تلاشی که ثمری به همراه نداشت. نمایندگان جمهوری‌خواه این ایالت اعلام کرده بودند که به کار خود بر اساس "روال معمول" ادامه خواهند داد.سیاستمداران جمهوری‌خواه در ایالت‌های پنسیلوانیا، ویسکانسین و آریزونا نیز برخلاف میل ترامپ نتایج انتخابات را تایید کرده بودند.
برچسب ها: ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها