به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۴۲۷۸۲

معرفی برخی مقام‌های کلیدی کابینه بایدن

معرفی برخی مقام‌های کلیدی کابینه بایدن
گروه بین الملل :جو بایدن برخی اعضای سابق کابینه اوباما از جمله جان کری را وارد تیم خود کرد. جک سالیوان، مشاور امنیت ملی، و لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌شوند. برای اولین بار یک زن هماهنگ‌کننده نهادهای امنیتی می‌شود.
در میان کاندیداهای معرفی شده برای پست‌های کلیدی در دولت آینده نام جان کری  به نحو غیرمنتظره‌ای مطرح شده است. او که ۷۶ سال دارد وزیر امور خارجه دوره باراک اوباما بود و در به نتیجه‌رسیدن مذاکرات بر سر توافقنامه برجام با ایران نقشی محوری داشت.  کری در نقش نماینده ویژه بایدن در امور محیط زیست و تغییرات اقلیمی انجام وظیفه خواهد کرد و عضوی از شورای امنیت ملی آمریکا خواهد بود.این برای اولین بار در تاریخ آمریکاست که مسائل اقلیمی در شورای امنیت ملی مسئولی مشخص و انحصاری پیدا می‌کند. تیم بایدن این انتصاب را نشانه تلقی از تغییرات اقلیمی به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا عنوان کرده است. بایدن اعلام کرده است که به مجرد به دست گرفتن قدرت در ۲۰ ژانویه به پیمان اقلیمی پاریس بازخواهد گشت. دولت ترامپ سال ۲۰۱۸ از این پیمان خارج شد و آن را متضاد با مصالح اقتصاد آمریکا معرفی کرد.
جان کری با ارسال توییتی از همکاری با بایدن و بازگشت دوباره به صحنه سیاست آمریکا استقبال کرده است. او همچنین تغییرات اقلیمی را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها دانسته است. پیمان اقلیمی پاریس زمانی سال ۲۰۱۵ زمانی که جان کری وزیر خارجه آمریکا بود با موافقت کشورهای مختلف جهان رسمیت یافت.
الخاندرو مایورکاس، آمریکایی کوبایی‌تبار نیز قرار است پست وزیر امنیت داخلی را برعهده بگیرد.  مایورکاس ۶۰ سال دارد و به عنوان دادستان در ایالت کالیفرنیا فعالیت داشته و در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی کار کرده است. مسئله مهاجرت در آمریکا یکی از مشکلات بزرگ این کشور است.
 جو بایدن  آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرده است. بلینکن که ۵۸ سال سن دارد پیش از این به عنوان معاون وزیر امور خارجه و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره زمامداری باراک اوباما فعالیت داشته است و همچون جان کری یکی از افراد محوری در مذاکرات برجام بوده است.جک سالیوان ۴۳ ساله به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و لیندا توماس گرینفیلد ۶۸ ساله نیز سفیر آمریکا در سازمان ملل معرفی شده است.در کابینه جدید بایدن خانم آوریل هینس مدیریت اطلاعات ملی را به عهده خواهد گرفت. او قبلا قائم مقام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده است. این اولین بار است که هماهنگی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا به یک زن واگذار می‌شود.
برچسب ها: بایدن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها