به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۲۴۲۷۹۲

نکات مهم در خرید ماسک

گروه جامعه: امروزه استفاده از ماسک از اهمیت بالایی برخوردار است‌. همان طور که می‌دانیم با شیوع ویروس کرونا در جهان و کشور ایران استفاده و خرید ماسک مناسب بسیار مهم است‌.
ماسک می‌تواند تا حد بسیار زیادی ما را از ابتلا به این ویروس حفاظت کند‌، علاوه بر این افراد بسیاری هستند که پیش از شیوع این ویروس هم از ماسک استفاده می‌کردند‌، به عنوان مثال در هنگام افزایش آلودگی هوا استفاده از ماسک می‌تواند تا حدودی ما را از آسیب‌های آلودگی در امان دارد‌.
در کنار موضوع کرونا و آلودگی هوا‌، ماسک‌ها مورد استفاده پرسنل بیمارستان‌ها نیز قرار می‌گیرد که این ماسک‌ها در موقعیت‌های مختلفی مانند جراحی و اتاق عمل مورد استفاده این افراد است که این گونه ماسک‌ها باید کیفیت بالایی داشته باشند و فیلتر آنتی باکتریال داشته باشند‌.


 استفاده از ماسک از جمله موارد الزامی برای جلوگیری از آلوده شدن به کرونا می‌باشد‌.‌ افراد مبتلا می‌توانند از طریق تنفس خود دیگران را نیز درگیر این بیماری کنند پس باید در این دوران حتما از ماسک استفاده شود تا خود و دیگران را از ابتلا به این بیماری در امان داریم‌. از آن جایی که ممکن است افراد به وسیله این بیماری جان خود را از دست دهند پس باید به این موضوع اهمیت زیادی قائل شویم‌.
از زمان توصیه پزشکان و کارشناسان حوزه سلامت به استفاده از ماسک‌، ماسک‌های مختلفی در بازار عرضه گردید‌.‌ این ماسک‌ها از متریال مختلفی تهیه شدن که در رنگ‌ها مختلف و کیفیت‌های متفاوت در اختیار مردم قرار می‌گیرد‌.‌ افراد جامعه در این شرایط مجبور به خرید ماسک هستند و باید ماسک مناسبی که از کیفیت بالایی برخوردار است را تهیه کنند که تا حدودی مانع از ابتلا به این ویروس شود‌.


برای خرید ماسک باید به موارد مختلفی توجه کرد که بتوان یک ماسک مناسب را انتخاب کرد‌. کیفیت‌، نحوه تولید و نوع ماسک بسیار اهمیت دارد‌.‌ ماسک با کیفیت می‌تواند مانع از خروج دم و بازدم شود و به بیانی دیگر می‌توان گفت که اگر ماسکی کیفیت خوبی نداشته باشد تفاوتی ندارد که آن را استفاده کنید یا نه زیرا به راحتی هوا از لایه‌های ضعیف آن منتقل می‌شود‌.
به هنگام‌ خرید ماسک حتما به این موضوع توجه داشته باشید که ماسک سه لایه تهیه کنید‌. ‌ماسک‌های سه لایه معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و تا حدودی می‌تواند از انتقال بیماری جلو گیری نماید‌.
ماسک خریداری شده حتما باید مجوز‌های لازم را داشته باشد تا متوجه شویم که این‌ها در محیط و شرایطی مناسب تولید شده اند تا بتوان برای استفاده کردن به آن‌ها اطمینان کرد‌.
در زمان خرید ماسک سعی کنید که بسته ی پنجاه عددی آن را تهیه نمایید که برای مدت زمانی ماسک داشته باشید و نیاز به مراجعه متعدد برای خرید ماسک نداشته باشید‌. بسته‌های پنجاه عددی ماسک از لحاظ قیمت به صرفه نیز می‌باشند‌.  
اگر خرید ماسک برای پرسنل بیمارستان‌ها انجام می‌شود باید به موارد مختلفی توجه کرد زیرا در کیفیت ماسک‌ها برای بیمارستان‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است‌. این گونه ماسک‌ها باید از سه لایه  پروپیلن‌،‌هایژنیک و فیلتر آنتی باکتریال تشکیل شده باشد تا برای این افراد کارایی داشته باشد‌. معمولا باید ماسکی خریداری شود که فیلتراسیون بالای داشته باشد‌.
در زمان شیوع بیماری کرونا تجهیزات پزشکی مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است‌، یکی از این تجهیزات پزشکی که همه ما در این دوران با آن مواجه شده ایم تب سنج می‌باشد‌. 
تب سنج دیجیتالی چیست ؟
همه مراکز عمومی و محیط‌هایی که افراد رفت و آمد دارند مانند شرکت‌ها‌، ادارات و‌... از تب سنج استفاده می‌شود‌. نحوه کار تب سنج‌ها به این صورت است که دمای بدن به وسیله حسگر‌های حرارتی قرار گرفته در این دستگاه‌ها مشخص می‌شود‌. در واقع صفحه LCD این دستگاه‌ها دمای بدن را نشان می‌دهد‌.
یکی از علائم بیماری کرونا و یا آنفولانزا تب بالا می‌باشد‌، این دستگاه به افراد کمک می‌کند که با استفاده از آن تب بالا را به سرعت تشخیص دهند و افرادی که تب بالا دارند را از سایر جدا کنند که خطر ابتلای دیگران به این ویروس به حداقل برسد‌.
البته اندازه گیری دمای بدن در زمان‌ها مختلف متفاوت باشد و یا با استفاده از تب سنج‌های مختلف و یا نوع تب سنج اعداد مختلفی را نشان دهند‌.
برخی افراد فکر می‌کنند که اگر احساس گرما داشته باشند به این معنی است که تب دارند اما در اصل احساس گرما نشان دهنده تب در فرد نیست‌. تنها روشی که می‌توان با بر اساس آن تب افراد را تشخیص داد تب سنج می‌باشد‌.
تب سنج‌هایی مورد تایید هستند که در سریع ترین زمان ممکن با بالا ترین دقت و اطمینان کار را انجام دهد‌. امروزه همه تب سنج‌های دیجیتالی بدون نیاز به تماس کار خود را انجام می‌دهند که این موضوع در این شرایط که انتقال کرونا به راحتی ممکن است موضوع قابل توجه ای است. 

بسیاری از تب سنج‌های دیجیتالی از پرتو مادون قرمز استفاده می‌کنند به همین دلیل است که می‌توان بدون تماس نیز این از تب سنج استفاده کرد‌.
قبل از تهیه تب سنج حتما به این نکته توجه کنید که این دستگاه جزو تجهیزات پزشکی می‌باشد و باید  حتما از یک مجموعه معتبر در این زمینه خریداری شود‌. تب سنج دیجیتالی را تهیه کنید که در زمان استفاده از آن نیازی به تماس با بدن نباشد‌، این موضوع در این شرایط بسیار مهم است‌.
تب سنج‌ها در مدل‌ها و برند مختلف و همین‌ طور با قابلیت‌های گوناگون در بازار موجود است‌. تب سنج در شرایط شیوع کرونا در میان تجهیزات الزامی بسیاری از مجموعه‌ها قرار دارد‌.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها