به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۲۴۲۸۵۸

تشكیل متنوع‌ترین کابینه در تاریخ آمریکا

تشكیل متنوع‌ترین کابینه در تاریخ آمریکا
گروه بین الملل:جو بایدن که با برآورد کسب ۳۰۶ رای الکتورال در برابر ۲۳۲ رای کسب شده از سوی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در حال آماده کردن تیم خود است.
الخاندرو مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است. وبسایت رئیس جمهوری منتخب در توضیح سابقه کایورکاس نوشته: "در صورت کسب رای اعتماد از سنا، اون نخستین لاتین‌تبار و مهاجری خواهد بود که به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا برگزیده می‌شود."لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آتی آمریکا در سازمان ملل متحد خواهد بود. خانم گرینفیلد که یک آفریقایی‌تبار است، از دیپلمات‌های کهنه کار وزارت خارجه و سفیر سابق این کشور در بسیاری از کشورهای آفریقایی چون کنیا و گامبیا بوده و همچنین در سفارت آمریکا در پاکستان و سوئیس هم مستقر بوده است.یکی دیگر از اعضای کابینه که جو بایدن  آن را معرفی کرده است آوریل هینس است که در صورت تایید نخستین زن تاریخ آمریکا خواهد بود که به مقام مدیریت سازمان اطلاعات ملی خواهد شد.
او در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که جو بایدن هم به عنوان معاونش در کاخ سفید حضور داشت، مشاور ارشد اطلاعاتی  اوباما بود و نخستین زنی است که به عنوان معاونت سازمان سیا رسیده بود.از میان ۶ عضو کابینه دولت جدید آمریکا تاکنون ۲ زن به سمت‌های کلیدی سفیر سازمان ملل متحد و مدیر سازمان اطلاعات ملی انتخاب شده‌اند. یک آفریقایی‌تبار در میان آنهاست و یک مهاجر متولد کوبا هم وزیر آتی وزارت امنیت داخلی معرفی شده است. بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ‌سفید متنوع‌ترین کابینه تاریخ آمریکا را معرفی خواهد کرد.علاوه بر کابینه، از میان ۱۶ مقام ارشد نهاد ریاست‌جمهوری که تاکنون رسما معرفی شده‌اند هم زنان با ۱۰ عضو در برابر ۶ مرد، اکثریت دارند.
معرفی الخاندرو مایورکاس (یا بنا بر تلفظ آمریکای‌جنوبی نام او الهاندرو مایورکس) به عنوان وزیر امنیت داخلی، احتمالا یکی از جنجالی‌ترین انتخاب‌های جو بایدن و شاید هم "مهره مار" کابینه او تلقی شود.کارنامه  مایورکاس که خود یک لاتین‌تبار و مهاجر کوبایی است او را در نقطه کاملا مخالف سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ قرار می‌دهد.
او را معمار داکا می‌خوانند. طرحی که باراک اوباما برای باز کردن راه اعطای شهروندی به ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار لاتین‌تبار تهیه کرد. جوانانی که در کودکی به همراه والدین خود و به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند اما با وجود بزرگ شدن در خاک آمریکا و درونی کردن ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی ایالات متحده، هنوز از امتیازات شهروندی این کشور برخوردار نشده‌اند.
حالا الخاندرو مایورکاس که خود متولد هاوانا، کوبا است، فرصت خواهد یافت که درباره سرنوشت صدها هزار کودکی که مانند خود او پیش از رسیدن به سن قانونی توسط مادر و پدرشان به آمریکا آورده شده‌اند تصمیمات جدی بگیرد. مایورکاس در دولت اوباما-بایدن هم در وزارت امنیت داخلی حضور داشت و در آن دوران حتی رئیس اداره مهاجرت و شهروندی این کشور هم شد. این همان سازمانی است که در چهار سال گذشته دونالد ترامپ به مدد مشاوران راست‌گرایی چون استیون میلر، تلاش کرده بود زمینه مهاجرت‌های قانونی به آمریکا، حتی واجدان شرایط گرین‌کارت، را هم محدود کند.

 
برچسب ها: بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها