به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۲۴۲۸۵۹

انتخاب نخستین وزیر دارایی زن آمریکا

انتخاب  نخستین وزیر دارایی زن آمریکا
گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، بنا دارد جنت یلین، رئیس سابق بانک مرکزی را به عنوان وزیر دارایی کابینه خود معرفی کند.در صورت تایید صلاحیت خانم یلین در مجلس سنا، او نخستین زن در تاریخ آمریکا خواهد بود که وزیر دارایی و خزانه‌داری آمریکا خواهد شد.خانم یلین که ۷۴ سال دارد اقتصادان برجسته ای است که در دوره ریاست جمهوری اوباما-بایدن رئیس بانک مرکزی آمریکا شد و پیش از آن هم در دهه ۹۰ مشاور اقتصادی بیل کلینتون بود.از خانم یلین به عنوان یک چهره کلیدی در پایان دادن به رکود اقتصادی سال ۲۰۰۷ یاد می‌شود.
او همچنین رئیس خزانه‌داری آمریکا بوده و آن‌طور که گزارش شده تمرکزش بر بررسی چگونگی تاثیر سیاست‌های بانکی بر زندگی کارگران و همچنین مصائب اقتصادی ناشی از افزایش فاصله طبقاتی است.در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ برخلاف سنت روسای‌جمهوری چند دهه گذشته، از انتصاب خانم یلین به عنوان رئیس خزانه داری برای یک دوره چهارساله دیگر، امتناع کرد. این رسم از زمان ریاست جمهوری بیل کینتون آغاز شده بود و هدف آن این بود که هر رئیس جمهور جدیدی، رئیس خزانه‌داری منصوب از سوی رئیس جمهوری قبلی را برای دور دوم هم بر سر کار نگه می دارد تا به این ترتیب از سیاسی شدن انتصاب مدیران خزانه‌داری پرهیز شود.از زمان کنار گذاشته شدن توسط دونالد ترامپ، خانم یلین بارها از رهبران سیاسی در واشنگتن خواسته بود که برای مقابله با مصائب اقتصادی همه گیری ویروس کرونا اقدام کنند.در صورت تایید، او اکنون مسئولیت وزارت دارایی را بر عهده خواهد گرفت که به احتمال فراوان باید با رکورد اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا دست و پنجه نرم کند.

 
برچسب ها: بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها