به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۴۳۰۰۷

خرید ملک راهی برای سرمایه گذاری ایمن

گروه کسب و کار: در جهان امروز به علت مخارجی که هر فردی با آن روبرو می‌شود نیاز به داشتن پس‌انداز و سرمایه کاملا احساس می‌شود.
راه‌های پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری بسیار است به عنوان مثال: طلا یکی از راه‌های سرمایه گذاری و پس‌انداز است. می‌توان خرید و فروش ماشین را هم یک راه دیگر به حساب آورد. خرید ملک هم یکی دیگر از راه‌های افزایش سرمایه به حساب می آید.
سرمایه گذاری در بازار ارز هم یک راه سرمایه گذاری  و پس انداز است که توسط مردم از آن استفاده می‌شود. اما همه این موارد بالا نقاط ضعف و همچنین خطراتی دارند که در اینجا برای شما بازگو می‌شود.
اولین نکته در این سرمایه گذاری‌ها، بازار خرید و فروش آن‌ها هست. طلا و ارز و ماشین بازار پر التهابی دارند و ممکن هست سبب ضرر شود. علاوه بر تامین امنیت این پس اندازها هم خود یک مسئله ی مهم به حساب می‌آیند و ممکن هست دچار سرقت شوند.
 بازار بورس نیز ممکن است دچار سقوط شود، البته که این افت درکنار سود بالا هست ولی افت‌و‌خیز در این بازار بسیار رخ می‌دهد؛ به خصوص برای افرادی که اطلاعات زیادی از این بازار ندارند و ممکن هست دچار شکست شوند.

مزایای سرمایه گذاری در بازار ملک
در اینجا می‌رسیم به خرید ملک که یکی از روش‌های پس انداز و سرمایه گذاری است. ملک برعکس طلا و ارز و ماشین نیاز به تأمین امنیت برای جلوگیری از سرقت را نداشته و از طرفی دچار التهاب و نوسانات بازار بورس نمی‌شود. کارشناسان خبره بازار ملک معتقد هستند که هر ملکی خریداری شود یک سرمایه گذاری ایمن به حساب می‌آید به این دلیل که ملک برد مالی قطعی دارد.
 

ملک یک از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری مطمئن  به حساب می‌آید؛ چه این ملک در شهر محل سکونت باشد چه در شهرهای دیگر چه در خارج از مرزهای کشور. محل سکونت با داشتن املاک در مکان‌های مختلف علاوه بر افزایش سرمایه اولیه باعث به وجود آمدن آرامش و آسایش برای فرد مالک می‌شود. ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری و خرید ملک اعم از آپارتمان، سوییت، ویلایی یک سرمایه‌گذاری ایمن و کم خطر داشته باشیم.
ملک می‌تواند یک واحد آپارتمان از یک ساختمان چند واحدی باشد و یا ممکن است ملک شما یک سوییت کوچک از که مجتمع باشد و حتی یا یک خانه ویلایی.

آیا خرید ملک در شهر و کشور دیگری هم سودمند است؟
برای فرد مالک داشتن ملک در شهرها یا کشورهای دیگر می تواند سبب رفت و آمد بدون دردسر به این مکان‌ها باشد و سبب افزایش آسایش در سفر می‌باشد. اینکه در مکانی به جز محل زندگی فرد مالکیت داشته باشد سبب می‌شود فرد بیش تر به سفر و جابه جایی علاقه‌مند شود و این می‌تواند باعث افزایش حس نشاط و آرامش خیال و آشنایی با فرهنگ‌های جدید و افزایش تجربه فرد شود. این موارد البته علاوه بر سود مالی است که فرد در این سرمایه گذاری دارد.


 با خرید ملک در کشورهای دیگر هم می‌توان سرمایه‌گذاری کرد. هرچند که شاید در ابتدا به ذهنمان خطور کند که این کار سبب خروج ارز از کشور می‌شود ولی با بازده و سود مالی که در این سرمایه گزاری نصیب سرمایه گذار می شود، می‌تواند چندین برابر ارز اولیه را به کشور باز گرداند و حتی به چرخه تولید نیز کمک کند.
به تعبیری خرید ملک در کشورهای خارجی می‌تواند سبب سود مالی شود و حتی با خرید املاک در این کشورها فرد سرمایه‌گذار در اقتصاد این کشورها هم با این خرید سرمایه گذاری کرده است.

نکات مهم برای خرید ملک در کشوری دیگر
یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باید در خرید ملک در هر کشوری مورد توجه قرار گیرد، رشد اقتصادی آن کشور است. اگر رشد اقتصادی این کشورها رو به جلو باشد پس این کشورها بهترین گزینه برای خرید ملک به شمار می‌آیند.
یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه، کشور یا منطقه‌ای است که از لحاظ جمعیتی هنوز اشباع نشده و رو به شکوفایی است، به این دلیل که با افزایش جمعیت تقاضای ملک بالا می‌رود که این به نفع مالکین در آن کشورهاست.

داشتن ملک یا آپارتمان در کشوری که سرانه گردشگری در آن بالاست و به علت جاذبه‌های خلاقانه‌اش‌ مردم به آن کشور علاقه‌مند هستند و به آن  زیاد سفر می‌کنند، سبب افزایش تقاضا برای مکان استراحت و تفریح می‌شود و شما می‌توانید در آمد بیشتری از ملک یا آپارتمان خود با اجاره آن داشته باشید که همین اجاره می‌تواند سرمایه اولیه شما را بازگرداند.
امنیت یک موضوع مهم در انتخاب منطقه مورد نظر برای خرید ملک در کشورهای دیگر است. امنیت بالا سبب اقتصاد پویا می‌شود و این در ارزشمند شدن سرمایه تاثیر می‌گذارد. همه ما اول از همه در زندگی نیازمند امنیت هستیم که این موضوع می‌تواند در انتخاب مکان مورد نظر حائز اهمیت باشد.
قیمت ملک یا آپارتمان نیز برای سرمایه گذاری در کشور هدف هم گزینه‌ای است که باید بررسی شود، چون قیمت بالا گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید و اینکه قدرت خرید را پایین می‌آورد. پس قیمت مناسب را هم در کشورهای هدف می‌توان ارزیابی کرد.


در بعضی کشورها مالیات بر ملک و مستغلات بالا نیست که این خود می‌تواند یک گزینه برای سرمایه گذاری به حساب بیاید چون هزینه‌های ملک را پایین می‌آورد. پس بررسی مالیات بر املاک هم باید در نظر داشت.
در اینجا به شما پیشنهاد می‌دهیم از کمک و راهنمایی مشاورین و حتی فروشنده‌هایی که در خارج از ایران در این زمینه وجود دارند، استفاده کنید تا انتخاب برای شما راحت‌تر انجام شود. یکی از مزایای مشورت از این مشاورین شناخت دقیق آن‌ها از کشور هدف و داشتن موارد مد نظر شما است که با تلاش شما و کمک آن‌ها به ملک مورد نظر می‌رسید  .
مشاورین املاک دوبیرا (dobira) می‌توانند به شما در انتخاب خانه ویلایی یا آپارتمان کمک کنند و حتی برای اجاره نیز به شما مشاوره می‌دهند تا بتوانید انتخاب مد نظر خود را به درستی انجام دهید تا از خرید و سرمایه گذاری خود نهایت بهره را ببرید و با داشتن سرمایه در کشور هدف در اقتصاد پویای آن کشور شریک باشید و سرمایه خود را افزایش دهید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها