کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش اقدامات تروریستی راست افراطی در جهان

6 آذر 1399 ساعت 16:52


گروه بین الملل: سال‌هاست که شمار قربانیان اقدامات تروریستی در سراسر جهان رو به کاهش است. موازی با این روند، خطر گروه‌های راست افراطی افزایش یافته و شمار حملات آنها در سال ۲۰۱۹ به سطحی رسیده که در ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته است.
در سال‌های اخیر حملات تروریستی گروه‌های راست افراطی به شکل قابل توجهی بیشتر شده است. بر اساس «فهرست تروریسم جهانی» که سالانه توسط موسسه تحقیقاتی اقتصاد و صلح در لندن منتشر می‌شود، شمار افرادی که با انگیزه‌های نژاپرستانه دست به خشونت می‌زنند، در آمریکا، اروپا و اقیانوسیه ۲۵۰ درصد بیشتر شده است.همین تحقیقات نشان می‌دهند که شمار کشته شدگان این اقدامات حتی ۷۰۰ درصد افزایش داشته و در سال گذشته ۸۹ نفر قربانی گرفته است.پژوهش‌ها نشان می‌دهند که در مجموع تعداد مرگ و میرهای ناشی از تروریسم برای پنجمین سال متوالی کاهش یافته است. در پنج سال گذشته تقریبا ۶۰ درصد کاهش و به شکل مشخص در سال گذشته کمی کمتر از ۱۴ هزار نفر در سراسر جهان قربانی تروریسم شده‌اند که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهشی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.
علاوه بر این دولت‌ها و کشورها کم‌تر و کم‌تر تحت تاثیر اقدامات تروریستی قرار می‌گیرند. حمله تروریستی در یک سال گذشته در۶۳ کشور به مرگ یک نفر در این کشورها منتهی شده است. این کمترین تعداد از سال ۲۰۱۳ است.دست‌اندرکاران این پژوهش می‌گویند با این حال، در بسیاری از جوامع بسیار پیشرفته غربی، مقاومت در برابر حملات تروریستی طی سال‌های اخیر کاهش یافته است. آنها به بیماری کرونا به عنوان عاملی برای رشد راست‌‌گرایان اشاره می‌کنند و معتقدند کرونا می‌تواند این روند را تشدید کند.به دلیل چشم‌انداز نامشخص اقتصادی، پاندمی کرونا منجر به بی‌ثباتی سیاسی بیشتری می‌شود. این پژوهشگران توصیه می‌کنند که باید اقدامات لازم برای سلب امکان حضور رسانه‌ای سازمان‌های تروریستی و منابع مالی آن‌ها انجام شود تا نتوانند مردم را جذب اهداف خود کنند.

 


کد مطلب: 243151

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/243151/افزایش-اقدامات-تروریستی-راست-افراطی-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir