به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۲۴۳۱۵۹

بحران جدی انسانی در کره شمالی

بحران جدی انسانی در کره شمالی
گروه بین الملل: یک سازمان غیردولتی بین‌المللی سوئیس گفته است، کره شمالی به خاطر کمبود غذا، آب پاکیزه و خدمات بهداشتی با یک بحران جدی انسانی روبه‌روست.
بر اساس گزارش "شاخص شدت آگاهی" که توسط پروژه ارزیابی ظرفیت‌ها مستقر در ژنو (ACAPS) انجام شده است، کره شمالی با سطح بسیار بالایی از شدت بحران انسانی روبه‌روست.
این نشان‌دهنده بالاترین سطح مقیاس شش‌لایه ارزیابی بحران بود. کره شمالی در بین ۱۳ کشور با میزان یکسان بحران از بین ۶۰ کشور تحلیل شده بود. این گزارش کره شمالی را در میان کشورهای با "محدودیت‌های بسیار" از لحاظ دسترسی انسانی قرار داده است.این گزارش می‌نویسد شرایط انسانی در جمهوری خلق کره ناشی از عوامل سیاسی و اقتصادی، در کنار خطرات طبیعی است.
گزارش فوق افزود: عدم امنیت غذایی مزمن و دسترسی محدود به خدمت اساسی نظیر مراقبت‌های بهداشتی و آب پاکیزه باعث شده ۱۰ میلیون نفر در این کشور نیازمند کمک انسانی باشند.این گزارش تخمین زد که حدود ۸.۷ میلیون نفر دچار فقدان دسترسی به امکانات سلامت کافی هستند، در حالی که ۸.۴ میلیون نفر نیز به منابع آبی ایمن دسترسی ندارند.بنا بر گزارش سازمان بین‌المللی سوئیسی، حاکمیت ضعیف و اقدامات سیاسی سرکوب‌گرانه داخلی با محدود کردن جابه‌جایی و دسترسی به کالاها و خدمت، به طور منفی بر جمعیت تأثیر گذاشته است.کره شمالی این تابستان یکی از مرطوب‌ترین دوره‌های خود از سال ۱۹۸۱ تاکنون را پشت سر گذاشت و تحت تأثیر سیل و باران‌های شدید قرار گرفت. این کشور همچنین به خاطر شرایط آب‌وهوایی نامطلوب، از کمبود غذایی مزمن رنج می‌برد، ضمن آنکه بسته شدن مرزها به خاطر ویروس کرونا و ممانعت از واردات غلات و دیگر کالاهای ضروری از چین هم به بدتر شدن اوضاع انجامیده است.


 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها