به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۲۴۳۲۷۴
از انتخابات آمریکا چه خبر؟

دونالد ​​​​​​​ترامپ: کل دنیا به انتخابات آمریکا می‌خندد

دونالد ​​​​​​​ترامپ: کل دنیا به انتخابات آمریکا می‌خندد
گروه بین‌الملل: «سیدنی پاول»، عضو ارشد کارزار حقوقی دونالد ترامپ در دادخواست‌هایی که در ایالت‌های جورجیا و میشیگان درباره تخلفات انتخاباتی به دادگاه‌های ایالتی ارائه داد، اعلام کرده است افراد مرتبط با حکومت‌های چین و ایران برای دستکاری در نتیجه انتخابات به نرم‌افزار دامینیون دسترسی داشته‌اند و ارتش آمریکا نیز به این موضوع پی برده است.

پاول همچنین از شاهدی یاد کرده که اظهارات مدیر دومنیون در روزهای قبل از انتخابات در یک جلسه توجیهی را شنیده که صراحتا گفته است: دستگاه‌های شمارش ما اجازه نخواهند داد ترامپ دوباره رییس‌جمهور باقی بماند. از سوی دیگر رودی جولیانی وکیل ترامپ از نمایندگان مجلس پنسیلوانیا خواسته است با توجه به حجم گسترده تقلب، ۲۰ رای الکترال این ایالت را به ترامپ بدهند. خود ترامپ هم در توییتی از قاضی زنی که طی حکمی درخواست توقف ‌پروسه تایید انتخابات در این ایالت را صادر کرده با عنوان «نمونه‌ای از یک زن و قاضی شجاع» یاد کرده است.

ترامپ: اتفاقات زیادی در راه است و بسیاری چیزها تغییر خواهد کرد 
دونالد ترامپ در مراسم روز شکرگزاری برای نیروهای نظامی آمریکا در پاسخ به این سوال که اگر الکترال کالج در ۲۴ آذر پیروزی جو بایدن را تایید کند آیا قدرت را واگذار خواهد کرد گفت: «قطعا این کار را می‌کنم و شما هم این را می‌دانید.» او گفت با توجه به «تقلب گسترده‌ای» که صورت گرفته، پذیرش نتیجه «کار بسیار سختی» خواهد بود و تاکید کرد مسئولان انتخاباتی در صورت تایید جو بایدن کار «اشتباهی» انجام می‌دهند. رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که تا آغاز به کار دولت آینده در اول بهمن، اتفاقات زیادی در راه است و بسیاری چیزها تغییر خواهد کرد. رییس‌جمهور آمریکا افزود: دستگاه‌های رای‌گیری دومینیون را دستکاری کردند و رای‌ها را در بیشتر حوزه‌ها به نفع بایدن تغییر دادند؛ گویا ما از کشوری جهان سومی هستیم. حالا کل دنیا به انتخابات آمریکا می‌خندد. «... چطور ممکن است بایدن در همه کشور پایین‌تر از اوباما رای داشته اما در ایالت‌های سرنوشت ساز رای بیشتری از اوباما آورده باشد؟ تقلب حتمی است...»
گفتنی اینکه ترامپ در این نشست خبری رو به خبرنگار سی‌ان‌ان که به طرز بدی با او جر و بحث می‌کرد گفت: تو یک آدم بی‌ارزش هستی. با من اینطوری صحبت نکن! من رئيس‌جمهور ایالات متحده آمریکا هستم. هیچ‌وقت با رئیس‌جمهور کشورت این‌طوری صحبت نکن.
دونالد ترامپ همچنین در توییتی نوشت: من امروز بعد از مراسم شکرگذاری برای ارتش، یک کنفرانس خبری برگزار کردم و یک بار دیگر فهمیدم که رسانه‌های خبری جعلی بطور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده، سعی کردند پیام واقعی اظهاراتم در کنفرانس هرگز به گوش نرسد. نکته اصلی این بود که انتخابات 2020 تقلبی بود و من برنده شدم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها