کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادعای روزنامه استرالیایی درباره آزادی مورگیلبرت

7 آذر 1399 ساعت 15:54


گروه سیاسی: روزنامه استرالیایی The Australian در گزارشی از مذاکرات منجر به آزادی کایلی مورگیلبرت نوشت: نیک وارنر رییس سازمان اطلاعات استرالیا که در دهه ۹۰ میلادی سفیر این کشور در تهران بود، برای آزادی این پژوهشگر زندانی به جای وزارتخارجه ایران با سپاه پاسداران مذاکره کرده بود.
خبرگزاری های بین المللی مدعی شدند سه ایرانی آزاد شده از زندان تایلند همان افرادی بودند که به اتهام برنامه‌ریزی برای کشتن دیپلمات‌های اسرائیلی چند سال پیش بازداشت شده بودند. بنابر این گزارش دولت تایلند 3 شهروند ایرانی زندانی در این کشور را آزاد و تحویل تهران داد. به گزارش رویترز، این سه نفر متهم بودند که در تایلند، در حمله ناکام به اسراییلی‌ها دخالت داشتند. به نظر می رسد این سه نفر همان افرادی هستند که با یک شهروند استرالیایی زندانی در ایران، مبادله شدند. ایران این خانم استرالیایی را در سال 97 به اتهام جاسوسی بازداشت و به 10 سال زندان محکوم شد. این سه ایرانی آزاد شده از زندان تایلند شامل سعید مرادی، محمد خزاعی و مسعود صداقت زاده هستند.
دولت تایلند هم تایید کرده که این افراد می خواستند علیه دیپلمات‌های اسرائیلی در تایلند، حمله ای انجام دهند که انفجار بمب در خانه این افراد، منجر به زخمی شدن 5 نفر شد.

 


کد مطلب: 243276

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/243276/ادعای-روزنامه-استرالیایی-درباره-آزادی-مورگیلبرت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir