کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بحران گل و گلزن در اردوگاه سـرخ‌ها

روزنامه خراسان , 8 آذر 1399 ساعت 9:05


گروه ورزشی: عصر پنج‌شنبه در ادامه هفته سوم لیگ برتر، پرسپولیس قهرمان 4 دوره متوالی لیگ برتر برای دومین بار طی 3 هفته اخیر متوقف شد و در بازی با نفت مسجد‌سلیمان با تساوی بدون‌گل دست یافت. پرسپولیس که در 2‌ بازی قبلی فقط یک گل از روی نقطه پنالتی و توسط‌ سیامک نعمتی بازیکن خط میانی‌اش به ثمر رسانده بود، در سومین دیدارش در لیگ بیستم هم در امر گلزنی در جریان بازی و توسط مهاجمانش ناکام ماند تا نگرانی درباره فینالیست لیگ قهرمانان بیشتر شود.یحیی گل‌محمدی در بازی با نفت با نیمکت‌نشین کردن احسان پهلوان و وحید امیری باعث تعجب فوتبال‌دوستان شد و در غیاب امیری سیامک نعمتی را به خط حمله برد تا کنار مهدی عبدی زوج خط حمله سرخ‌‌‌‌‌ها را تشکیل دهد. همین تغییرات باعث شده بود بعضی بازیکنان سردرگم باشند و وظایف‌شان را به خوبی انجام ندهند. البته حضور 3 هافبک دفاعی و قرار دادن سیامک نعمتی در خط حمله، تیم را از 3 خط‌ به 4 خط تغییر ترکیب داده بود. به‌نظر‌‌‌ می‌رسد یحیی ‌‌‌‌‌گل‌محمدی با آگاهی نسبت به سرعت بازیکنان نفت در یک سوم حمله خودشان، سعی در ایجاد ترافیک در آن منطقه داشت اما این تدبیر، بازی تیم پرسپولیس را در نیمه زمین حریف، مختل ساخته بود. عبدی و نعمتی توفیقی در فتح دروازه نفت نداشتند و حتی اگر پنالتی سرخ‌‌‌‌‌ها که خود جای بحث و تحلیل دارد، گل هم شده بود، کادر‌ فنی پرسپولیس باز نباید از ضعف خط حمله و سایر ایرادات غافل‌‌‌ می‌شد.

با حضور وحید امیری در زمین شرایط پرسپولیس بهتر شد. با حضور امیری از ابتدای نیمه دوم‌ پرسپولیس در خلق موقعیت‌ بهتر عمل کرد، هر‌چند فضای جولان دادن به بازیکنان سرعتی‌ حریف هم ایجاد شد. پرسپولیس در ادامه بازهم مهاجم اضافه کرد اما عملکرد خوب مدافعان و دروازه‌بان نفت از یک‌سو و تداوم ضعف و ناکامی مهاجمان سرخ از سوی دیگر باعث شد پرسپولیس مثل هفته نخست 2 امتیاز دیگر را هم از دست بدهد. این‌که چرا یحیی از خرید جدید باشگاه رونمایی نکرد و مهدی مهدی‌خانی را در ترکیب قرار نداد، سوالی است که شاید پاسخش در ناآمادگی این بازیکن یا تردید سرمربی در استفاده از این بازیکن جدید باشد. اما هرچه که هست این 3 بازی زنگ خطر را برای فینالیست لیگ قهرمانان آسیا به صدا در آورده است.سرخ‌پوشان که 29 آذر باید در دوحه قطر به مصاف حریف شرقی‌شان در فینال لیگ قهرمانان بروند، در 3 بازی اخیر فقط یک گل زده‌‌‌‌اند و خط حمله‌شان ناتوان و کم‌زهر نشان داده است. در دیداری که تک حذفی است و بازی برگشت ندارد، دیگر ‌‌‌نمی‌توان گفت اولویت با گل نخوردن است و زدن گل هم به همان اندازه مهم خواهد بود اما با کدام مهاجمان؟ حالا شاید یحیی و مسئولان باشگاه بیش از پیش حسرت از دست دادن علی علیپور و مهدی ترابی گلزنان فصل گذشته را بخورند بازیکنانی که به‌خاطر بی‌توجهی و بی‌تدبیری مدیران وقت به راحتی و بدون یک ریال سود برای پرسپولیس راهی لیگ پرتغال و قطر شدند.

قطعا اگر یکی از این 2‌بازیکن حفظ شده بود، پرسپولیس حالا کاسه چه کنم چه کنم دست ‌‌‌نمی‌گرفت یا سید‌جلال حسینی و دیگر رسانه‌‌‌های حامی پرسپولیس پیشنهاد تعویق‌ یا تعطیلی لیگ یا دیدارهای پرسپولیس را ‌‌‌نمی‌دادند! در چند روز اخیر بازیکنان پرسپولیس و برخی رسانه‌‌‌‌‌ها که بعضی از ارکان آن‌ها پرسپولیسی هستند، خواهان تعطیلی لیگ به‌ دلیل آنچه که آ‌نها رعایت نشدن پروتکل‌‌‌های بهداشتی خوانده‌اند‌ و تعویق لیگ یا عدم برگزاری دیدارهای پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان شده‌اند. آن‌ها پیشنهاد داده‌‌‌‌اند پس از دیدار پرسپولیس با شهرخودرو در هفته چهارم سرخ‌پوشان تا فینال دیگر بازی نکنند تا بدون مصدوم و مورد کرونایی به قطر بروند و در فینال حاضر شوند. اگر این موضوع موافقت قرار بگیرد، دیدار سرخ‌پوشان با نساجی، ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال به تعویق خواهد افتاد و این در‌حالی است که تیم‌‌‌های شرق آسیا در قطر پشت‌سر هم بازی‌‌‌ می‌کنند و احتمالا تیم فینالیست بازیکن مصدوم و کرونایی خواهد داشت.


کد مطلب: 243329

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/243329/بحران-گل-گلزن-اردوگاه-س-رخ-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir