به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۲۴۳۴۵۹

آرژانتین «خوابگردها» را به اسکار فرستاد

آرژانتین «خوابگردها» را به اسکار فرستاد
گروه فرهنگی: سینمای آرژانتین نماینده خود را برای شرکت در جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۱ شناخت.
به گزارش ایسنا، در فاصله چند روز مانده به پایان مهلت  معرفی رسمی فیلم از سوی کشورها به اکادمی برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار، سینمای آرژانتین نیز فیلم «خوابگردها» ساخته «پائولا هرناندز» را به عنوان نماینده خود در این رویداد معرفی کرد. سینمای آرژانتین در حالی برای چهل و هفتمین بار در شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) حضور خواهد یافت که پیش از این دو بار در سال های ۱۹۸۶ با فیلم «گزارش رسمی» ساخته «لوئیس بوئنسو» و در سال ۲۰۱۰ با فیلم «راز چشمهان آنها» به کارگردانی «خوان خوزه کامپلانا» موفق به کسب جایزه این شاخه شده و پنج بار دیگر نیز به جمع نامزدهای این شاخه راه یافته که آخرین بار به سال ۲۰۱۵ و فیلم «قصه های وحشی» ساخته «دامیان زیفرون» باز میگردد. 
«خوابگردها» که روایتگر داستان سفرهای یک مادر و دختر و چالش های پیش روی آنهاست، اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره تورنتو تجربه کرد و پس از آن در جشنواره های سن سباستین، بوسان و گوتنبرگ نیز نمایش داشته است. تاکنون ۸۲ کشور نماینده رسمی خود را برای رقابت در اسکار ۲۰۲۱ به آکادمی معرفی کرده اند و آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در این شاخه روز اول دسامبر (۱۱ آذرماه) اعلام شده است. امسال فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی نیز نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود. سال گذشته، ۹۲ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد.فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد. 
برچسب ها: اسکار
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها