به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۲۴۳۵۱۶

درخشش دوباره ستاره های قدیمی در «شرم»

درخشش دوباره ستاره های قدیمی در «شرم»
گروه فرهنگی: سریال «شرم» آخرین یادگاری زنده‌یاد سیروس گرجستانی، از اواسط هفته گذشته روی آنتن شبکه سه رفته است. این مجموعه به کارگردانی احمد کاوری در قسمت‌های ابتدایی چندان پراتفاق نبوده و در سه قسمتی که روی آنتن رفته است، بیشتر شاهد ماجرای آشنایی خانواده دختر جوانی به نام «لعیا» با مرد تنهایی به نام «صابر» بوده‌ایم. چند شخصیت اصلی سریال در این قسمت‌ها معرفی شدند و در ادامه شخصیت های جدید نیز وارد قصه خواهند شد.

ترکیب خوب بازیگران
یکی از ویژگی‌های مثبت «شرم»، انتخاب بازیگران آن است. ترکیب بازیگران این مجموعه در مقایسه با گروه بازیگران سریال‌هایی که معمولا در تلویزیون ساخته می‌شود، ترکیب جذاب و پرستاره‌ای محسوب می‌شود. حضور چند چهره باسابقه و پیش کسوت مانند ابوالفضل پورعرب، اردلان شجاع‌کاوه، زنده‌یاد سیروس گرجستانی، فاطمه گودرزی و فریبا متخصص در کنار یکدیگر در سریال «شرم»، یکی از نقاط قوت سریال است.علاوه بر این، استفاده از بازیگرانی مانند ابوالفضل پورعرب و اردلان شجاع‌کاوه که طی سال‌های اخیر در تلویزیون غایب بوده‌اند نیز حضور این بازیگران را در سریال جذاب‌تر کرده است. هنوز شخصیت‌هایی که اردلان شجاع‌کاوه و فریبا متخصص نقش آن ها را برعهده دارند وارد قصه نشده‌اند، اما همان طور که توقع می‌رفت، ابوالفضل پورعرب نقش پدر بیماری را که با ناامیدی به زنده ماندن خود، روزهای پایانی زندگی‌اش را سپری می‌کند و فاطمه گودرزی نقش مادر نگرانی را که از بیماری دخترش رنج می‌برد ، به خوبی ایفا کرده‌اند.

نقش‌آفرینی چهره‌های جوان
علاوه بر بازیگران قدیمی، سه چهره جوان هم در سریال «شرم» ایفای نقش کرده‌اند و حضور تازه‌ای را پس از شهرت در تلویزیون تجربه می‌کنند. الهام طهموری که سال گذشته با مجموعه «وارش» شناخته شد، در سریال «شرم» نقش «لعیا» را بازی کرده، میلاد میرزایی که با شخصیت «رشید» در مجموعه «بانوی عمارت» معرفی شد، در این مجموعه نقش «حسام» را برعهده دارد و نیما نادری که سال 97 با سریال «لحظه گرگ‌ومیش» و نقش «سروش مطلق» مطرح شد، در «شرم» نقش «بهزاد» را بازی کرده است. جز میلاد میرزایی که هنوز بازی او را در سریال ندیده‌ایم، الهام طهموری و نیما نادری بازی نسبتا خوبی در این مجموعه داشته‌اند، اما چهره طهموری با دختر 21 ساله‌ کنکوری تناسب زیادی ندارد.

نقش نیمه‌تمام سیروس گرجستانی
زنده‌یاد سیروس گرجستانی نیمه تیرماه، مشغول بازی در سریال «شرم» بود که بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. پس از درگذشت این هنرمند، سیاوش طهمورث جایگزین مرحوم گرجستانی شد تا نقش نیمه‌تمام او را ادامه بدهد. طبق آن چه در سریال دیدیم، «عزیز» سال‌ها برای خانواده «لعیا» کار کرده و رابطه نزدیکی با آن‌ها دارد، بنابراین جزئی از خانواده این شخصیت شده و امکان حذف این نقش از سریال وجود نداشته است. این بازیگر در سریال «شرم» به خوبی نقش شخصیتی مهربان با دلسوزی‌های پدرانه را بازی کرده است و فعلا در قسمت‌های ابتدایی این مجموعه حضور دارد.

شروع معمولی سریال
همان طور که گفتیم روند سریال «شرم» تا بدین‌جا کم‌اتفاق بوده و مخاطب بیشتر با شخصیت‌های اصلی سریال آشنا شده است، شاید در ادامه با ورود شخصیت «حسام» فرزند «صابر» به زندگی خانواده «لعیا»، رابطه عاطفی که بین این دو شخصیت شکل می‌گیرد، فلش‌بک به گذشته و فاش شدن رازهای شخصیت‌ها، جذابیت‌های داستان بیشتر شود و شاهد اتفاقات ریز و درشتی در سریال باشیم. به طور کلی می‌توان گفت «شرم» در ابتدای راه شروع متوسطی داشته و باید ببینیم در ادامه چطور پیش خواهد رفت.

پخش «شرم» در زمان نامناسب
قصه اصلی «شرم» درباره بیماری شخصیت «لعیا» با بازی الهام طهموری و نیاز شدید او به پیوند کبد است، به همین دلیل سریال با اتفاقات مربوط به این مسئله آغاز شده و در سه قسمت ابتدایی آن بخش زیادی از اتفاقات داستان مربوط به حال وخیم «لعیا» و تلاش‌های مادر او برای جلو انداختن نوبت عمل پیوند دخترش بوده است.
علاوه بر «لعیا»،شخصیت «صابر» با بازی ابوالفضل پورعرب هم دقیقا شرایط مشابه او را دارد و قرار است عمل پیوند کبد را انجام بدهد. بنابراین فضای سریال «شرم» در سه قسمتی که دیده‌ایم به تناسب قصه‌اش بسیار غمگین بوده است. هرچند که شیوع کرونا برنامه‌ریزی‌های تلویزیون برای تولید و پخش آثار جدید را به هم ریخت، اما بهتر است در دوران اوج شیوع کرونا و بیماری کووید-19، در شرایطی که مردم مدام در معرض شنیدن اخبار مربوط به بیماری هستند، آثاری پخش شود که فضای متفاوت، مفرح و شادی دارد، بنابراین می‌توان گفت اکنون زمان چندان مناسبی برای پخش سریال «شرم» نبوده است.البته به احتمال زیاد فضای سریال با جلو رفتن داستان تغییر خواهد کرد، اما این مجموعه در نقطه شروع فضای غم‌انگیزی داشته است.
مرجع : روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها