به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۲۴۳۵۴۸

همدستی دیابت و کرونا در تهدید جان مبتلایان

همدستی دیابت و کرونا در تهدید جان مبتلایان
گروه علمی: دیابت لزوما احتمال بیشتر ابتلا به کووید-۱۹را ایجاد نمی‌کند، اما خطر ابتلا به نوع شدید بیماری یا مرگ و میر بر اثر عارضه‌های بیماری را افزایش می‌دهد.به گزارش ایسنا، افرادی که هم  دیابت ۱ و ۲دارند، به هیپرگلیسمی مبتلا هستند یعنی گلوکز (قند خون) آنها بالاست.افراد مبتلا به دیابت همچنین دارای التهاب بیشتری در سراسر بدنشان هستند که می‌تواند به کارکرد اندام آسیب وارد کند. در این میان کووید-۱۹ نیز با التهاب همراه است، بنابراین ابتلا به دیابت و ویروس کرونا می‌تواند خطرناک باشد.همچنین بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ دارای اضافه وزن و یا مبتلا به چاقی هستند و مشخص شده است که چاقی عامل خطری برای کووید-۱۹شدید است.البته داده‌ها نشان می‌دهد که افراد مبتلا به دیابت که به کووید-۱۹مبتلا می‌شوند، در صورتی که سطح قند خون طبیعی‌تری داشته باشند، دارای نتیجه‌های بهتری خواهند بود. یک راه برای کنترل سطح قند خون از طریق رژیم خوراکی و ورزش است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیمارانی که دیابت یک و دو دارند، باید از یک رژیم خوراکی سالم پیروی کنند (میوه‌ها و سبزی‌های تازه‌ی بیشتر و کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده کمتر) و پنج بار در هفته حداقل ۳۰دقیقه ورزش هوازی داشته باشند. با گذشت زمان، یک رژیم خوراکی سالم و ورزش منظم همچنین می‌تواند منجر به کاهش وزن و کاهش سطح گلوکز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها