به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۲۴۳۶۰۷

طرح مجلس برای لغو اجرای پروتکل الحاقی

طرح مجلس برای لغو اجرای پروتکل الحاقی
گروه سیاسی: یك عضو هیأت رئیسه مجلس از طرح نمایندگان برای لغو اجرای پروتکل الحاقی در رابطه با بازرسی‌ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای کشورمان خبر داد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی  با اشاره به نشست غیرعلنی  مجلس گفت: در این جلسه موضوع ترور شهید فخری‌زاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان نقطه نظر خود را پیرامون این حادثه تلخ مطرح کردند.وی افزود: جمع‌بندی جلسه این بود که مجلس به روند بازرسی‌های آژانس خوشبین نیست و به بازرسان این سازمان مشکوک است چرا که منشأ بسیاری از اتفاقات تلخ و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را همین رژیم بازرسی‌های آژانس می‌داند. بر همین اساس تصمیم گرفته شد طرحی تهیه و به تصویب برسد که طبق آن اجرای پروتکل الحاقی در مورد بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای کشورمان لغو شود. اجرای پروتکل الحاقی از ابتدا هم داوطلبانه بوده که براساس این طرح باید لغو شود.وی افزود: پاس گل هایی که ما در بحث بازرسی‌ها به آژانس می‌دهیم هیچ نتیجه مثبتی برای ما نداشته و تنها ثمرش ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان بوده است.‌ به احتمال زیاد طرح لغو اجرای پروتکل الحاقی در همین هفته در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت و به همین خاطر ممکن است صحن مجلس یک جلسه بیشتر داشته باشد.
همچنین نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای خواستار احیای صنعت هسته‌ای کشورمان از طریق خاتمه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و جلوگیری از ادامه بازرسی‌های سازمان انرژی اتمی شدند.
در این بیانیه آمده است: مجلس شورای اسلامی به عنوان صدای ملت، اعلام می دارد که این انفعال های پی در پی برای ایران اسلامی ارمغانی جز حوادث بیشتر، تنش های عمیق تر و ضربات دردناک تر نخواهد داشت و مقتضی چنین جنایتی پاسخ فوری و پشیمان کننده ای است که بهترین آنها احیای صنعت درخشان هسته ای کشورمان از طریق خاتمه اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و جلوگیری از ادامه رژیم های بازرسی بی سابقه سازمان انرژی اتمی می باشد.
 
مرجع : خبرگزاری فارس
برچسب ها: مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها