به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۲۴۳۷۴۱

نگاهی به مزایا و معایب بازار فارکس

نگاهی به مزایا و معایب بازار فارکس
گروه اقتصادی: بازار فارکس یکی از رو به رشدترین بازارهای مالی جهان است که اکنون ارزش آن حدود ۲۸۰ تریلیون دلار تخمین زده می شود. این میزان حدود ۱۰ برابر ارزش نمادهای لیست شده در شاخص اس اند پی ۵۰۰ بورس وال استریت است.به گزارش ایسنا ، اکنون حدود ۱۷۰ جفت ارز قابل معامله در این بازار وجود دارد. حدود ۴۳.۱ درصد کل معاملات فارکس در انگلیس انجام می شود و پس از این کشور، آمریکا با ۱۶.۵ درصد، هنگ کنگ و سنگاپور هر دو با ۷.۶ درصد، ژاپن با ۴.۵ درصد و سوییس با ۳.۳ درصد در رده های بعدی بزرگ ترین بازارهای فارکس جهان قرار دارند.
حدود دو سوم معاملات ارزی بازار فارکس بر حسب ۷ جفت ارز معامله می شود: یورو و دلار با سهم ۲۴ درصدی از کل معاملات بیشترین سهم را در این بین دارد و پس از آن نیز جفت ارزهای ین و دلار با ۱۷.۸ درصد، پوند و دلار با ۹.۳ درصد، دلار استرالیا و آمریکا با ۵.۲ درصد و دلار کانادا و آمریکا با ۴.۳ درصد در رده های بعدی قرار دارند. 

مزایای بازار فارکس
۱- هزینه تراکنش پایین: در مقایسه با بازار سهام، کارمزد تراکنش این بازار بسیار پایین و تقریبا ناچیز است.
۲- قدرت نقدشوندگی بالا: روزانه حدود ۶.۶ تریلیون دلار معامله در این بازار صورت می گیرد. 
۳- بازار ۲۴ ساعته: در هر ساعتی از شبانه روز امکان انجام معامله وجود دارد. 
۴- اهرم مالی: به کمک این قابلیت، معامله گران می توانند سود بیشتری از معاملات خود به دست آورند.

ریسک بازار فارکس
با وجود مزایای زیاد، این بازار پرریسک ترین بازار معاملاتی نیز محسوب می شود و در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۰ درصد معامله گران در این بازار دچار ضرر شدند.

معامله گر بزرگ فارکس
در اکتبر ۱۹۸۷ اندی کریگر- یک معامله گر نیویورکی متوجه شد ارزش دلار نیوزلند بسیار بیشتر از ارزش ذاتی خود است. وی با قرار دادن اهرم مالی معاملاتی روی ۴۰۰ موفق شد ۳۰۰ میلیون دلار سود کسب کند.
برچسب ها: بازار فارکس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها