کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیوان عالی آمریکا باید جلوی سرقت نتیجه انتخابات را بگیرد

ترامپ: نظرم را درباره انتخابات تغییر نمی‌دهم

10 آذر 1399 ساعت 11:59


گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از شکست در انتخابات بار دیگر بر "تقلب" در انتخابات سوم نوامبر تاکید کرد. دونالد ترامپ همچنین از عملکرد پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری به علت "عدم همکاری" با خود انتقاد کرد.ترامپ برای نخستین بار پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی شرکت کرد. این مصاحبه که با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز انجام گرفت، ۴۵ دقیقه طول کشید .وی در این مصاحبه بار دیگر ادعاهای خود مبنی بر "تقلب" در انتخابات را تکرار کرده و گفت: «هیچ کس نمی‌تواند نظر من را درباره نتایج این انتخابات تغییر دهد. نظر من شش ماه دیگر هم تغییر نخواهد کرد.»
ترامپ گفت: «ما به سادگی در انتخابات پیروز شدیم.» ترامپ گفتد که "دلیل و مدرک زیادی برای اثبات تقلب در انتخابات سوم نوامبر دارد اما قاضیان دادگاه‌ها مانع از ارائه این اسناد و مدارک می‌شوند". اشاره ترامپ از جمله به احکام صادره در دادگاه‌های ایالتی و از جمله مورد آخر آن از سوی دادگاه ایالتی پنسیلوانیا بود. او پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری را متهم به انفعال و بی‌عملی کرد.رئیس جمهور آمریکا گفت که اکنون نگاه‌ها متوجه دیوان عالی آمریکا است. او گفت که دیوان عالی آمریکا باید جلوی سرقت نتیجه انتخابات را بگیرد. ترامپ از مجری برنامه پرسید: «اگر دیوان عالی چنین کاری نکند، پس به چه دردی می‌خورد؟» ترامپ در پایان مصاحبه بار دیگر درباره" پیروزی خود در انتخابات سوم نوامبر" ابراز امیدواری کرد و گفت که پیگیری حقوقی علیه نتایج اعلام شده این انتخابات ادامه خواهد یافت.
 آرای جو بایدن بیشتر شد
تیم انتخاباتی دونالد ترامپ خواستار بازشماری آرا در بسیاری از ایالت‌ها، از جمله در ایالت ویسکانسین و جورجیا شده بود. اکنون پس از بازشماری آرا در دو شهر این ایالت، یعنی میلواکی و دین، آرای جو بایدن حتی افزایش یافته است. البته ترامپ قبل از بازشماری مجدد آرا تاکید کرده بود، مشکل اصلی این نیست که آرا دوباره شمارش شوند، مشکل این است که امضاهای رای دهندگان تطبیق داده شوند زیرا دهها و صدها هزار رای نامشخص مردگان و نامشخص به سود بایدن به صندوق ها ریخته شده و دستگاه های شمارش آرای شرکت دومینیون به گونه ای برنامه ریزی شده بود که آرای بایدن بیشتر از واقعیت شمارش شوند. تیم انتخاباتی دونالد ترامپ سه میلیون دلار برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین، واقع در شمال این کشور هزینه کرده بود. اکنون مسئولان نظارت بر انتخابات این ایالت اعلام کرده‌اند که تعداد آرای بایدن بیش از رقم اعلام شده بوده است! پس از بازشماری آرا در دو شهر میلواکی و دین در این ایالت، ۱۳۲ رای بیشتر به سود بایدن و ۴۵ رای به سود ترامپ ثبت شده است. اعداد و آماری که تاثیری بر پیشتازی جو بایدن در این ایالت ندارد. باید یادآور شد که جو بایدن در انتخابات ایالت ویسکانسین با کسب ۲۰ هزار رای بیشتر پیروز شده بود. بنابراین، تعداد آرای الکترال بایدن ۳۰۶ در برابر ۲۳۲ رای الکترال ترامپ بدون تغییر باقی مانده است.برای پیروزی در انتخابات بایدن به ۲۷۰ رای الکترال نیاز داشته است. روز ۱۴ دسامبر، کالج الکترال رئیس جمهوری آینده آمریکا را انتخاب و اعلام خواهد کرد.بازشماری آرا در ایالت جورجیا همچنان ادامه دارد. این در حالی است که به نظر نمی‌رسد، بازشماری آرا در آن ایالت نیز بتواند تغییری در نتایج انتخابات سوم نوامبر بدهد.

 


کد مطلب: 243787

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/243787/ترامپ-نظرم-درباره-انتخابات-تغییر-نمی-دهم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir