به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۴۳۹۶
8 برابر شدن پهناي بايد اينترنت تا پایان سال

اظهارات تازه وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ

گروه فناوري: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه فيلترينگ نبايد بر سرعت اينترنت اثرگذار باشد، گفت: اعتقادي به فيلترينگ سايت هاي علمي و آموزشي نداريم و نبايد اين سايت ها فيلتر باشند.
اظهارات تازه وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ
محمود واعظي در حاشيه نشست مشترك با معاونت علمي در پاسخ به خبرنگار مهر با تاكيد بر اينكه وزارت ارتباطات و مسئولان آن اعتقادي به فيلترينگ ندارند، افزود: موضوع فيلنرينگ دو بخش است يك بخش آن فيلتر مربوط به سايتهاي علمي و تخصصي و آموزشي است كه اين سايت ها نبايد فيلتر باشد. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بخش دوم فيلترينگ را مربوط به سايت هاي غير اخلاقي دانست و اظهار داشت: اين امر نه اولويت قوه قضائيه و نه دولت است بلكه از مطالبات و درخواست هاي مردم است كه سايت هاي غير اخلاقي در دسترسي نباشند.

وي ادامه داد: در حال حاضر نوجوانان كمتر از 14 سال به مراتب بيشتر و بهتر از والدين خود از اينترنت استفاده مي كنند از اين رو سعي مي شود كه در دسترسي به اين نوع سايت ها نظارتهايي صورت گيرد. واعظي در عين حال خاطر نشان كرد: موضوع فيلترينگ نيايد بر سرعت اينترنت و دسترسي به سايت علمي اثر گذار باشد.

وزير ارتباطات، ICT‌را پيشران توسعه فناوري در كشور توصيف و اضافه كرد: براي توسعه آينده كشور بايد زير ساخت هاي لازم فراهم شود كه در حال حاضر 51 هزار كيلومتر فيبرنوري در كشور داريم و براي توسعه سراسري ارتباطات درصدد هستيم كه 22 كيلومتر فيبر نوري ديگر به اين ميزان اضافه شود.

وي از افزايش 20 برابري پهناي باند اينترنت در 100 روز گذشته خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر پهناي باند اينترنت كشور 550 گيگابايت در ثانيه بوده است و تا كنون اين عدد را به 800 گيگابايت در ثانیه شده است و تا پايان سال به 4 ترابايت يعني 8 برابر خواهد شد.

۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۳:۲۱
والا از وقتی من با اینترنت آشنا شدم هرکی میاد میخواد پهنای باند و سرعت اینترنت و اینا رو افزایش بده ولی هیچ خبری نیست به جز وعده وعید توخالی شما عمل کنین ما خودمون میفهمیم نیاز نیست هر بار مصاحبه میکنن این خبرا رو بگین (186486)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۳:۵۷
اگه آقای روحانی 1000سال هم رییس جمهور باشه بازهم بعد از 1000سال نمیتونه سایت www.khatami.ir را رفع فیلتر کنه. (186507)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۳:۳۰
فقط هم سايت هاي علمي و ... نيست. همه چي رو بستن! مثلا مي خواين يه جا عکس آپلود کنيد. سرچ کنيد upload image. همه رو کامل بستن: ببينيد

http://www.google.com/search?client=opera&rls=en&q=upload+image&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

چرا بايد ميليون ها وبلاگ blogspot و wordpress فيلتر باشه؟؟ نکنه انتظار داريم مردم دنيا تو Blogfa مطلب بنويسن؟؟
يوتيوب و فيلتر صدها سايت موسيقي و فيلم و... هم به جاي خود. با اين اينترنت نميشه کار کرد (186493)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۵
میخان همه چی میلی باشه مثه تلویزیونمون!!! (186586)
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۶
اساسا فیلترینگ کار اشتباهی است چون انسان حق انتخاب داره و این حقو خدا بهش داده و هیچ انسانی نباید مانع اون بشه.سرچ من در اینترنت به کسی اسیبی نمیرسونه بنابراین نباید محدود بشه (186587)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۳:۳۶
متاسفانه بعضی ازوزراباتوجه به شرایط هرروز یک حرف میزنند.آقای وزیر مشکل اینه که درحال حاضر 70درصد سایتهایی که میخوای بری فیلتره.همه این سایتهای فیلترشده در رده بندی سایتهای غیر اخلاقی قرار دارند؟آقای وزیر ده درصد سایتهای موجود دراینترنت هم غیر اخلاقی نیست پس چطور 70درصد سایتهافیلتره؟ (186494)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۴:۴۵
اه مگه ایرانم اینترنت داره که میخای پهنای باندشو زیاد کنی (186523)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۴:۴۵
هر هفته میگید فیلترینگ خوب نیست و فلان است و بهمان است، لااقل واسه دلخوشی ما هم که شده حداقل یه سایت رو به صلاح خودتون رفع فیلتر کنید! (186524)
irani
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۴:۴۷
سرعت اینترنتم آرزوست... (186525)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۴:۴۹
فیلترین سایت های غیر اخلاق خوبه اما برای مثال من همین الان عبارت online music رو تو گوگل سرچ کردم، از 8 تا گزینه اول 5 تاش فیلتر بود! والا ظلمه این کاراتون! (186526)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۴:۵۶
آقای وزیر سایت های سیاسی چطور!؟ بفرمائید از زمانی که سر کار اومدید از کدام وبلاگ و سایت سیاسی فیلتر شده رفع فیلتر کرده اید!؟ تا کی شعار!؟ هرچند با توجه به شناختی که از افکار و عملکرد شما در گذشته داریم می دانیم که هیچ اعتقادی به فعالیت سیاسی آزاد ندارید و همه حرفاتون مثل بقیه شعاره (186531)
علی کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۱۷:۳۴
اقای وزیر کارتان هم مثل ظریف باشد چاکرتان هستیم اما فیس بوک وتوییتر تازگیها ایمیلم هک می شود اگر از خارج بود می گفتم هیچ تارنمای جمهوری اسلامی میاید (186565)
۱۳۹۲/۰۹/۲۱ ۲۱:۵۰
شما با این فیلتر طر و خشک سوزوندید سایتهای زیادی هستند که علکی فیلترن (186627)