به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۲۴۴۱۳۱

شورای امنیت شکایت ایران را بررسی نمی‌کند

شورای امنیت شکایت ایران را بررسی نمی‌کند
گروه سیاسی: چند ساعت پس ازترور شهید محسن فخری‌زاده، جمهوری اسلامی در این ارتباط به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد. اکنون گفته می‌شود که احتمال پیگیری پرونده شهادت فخری‌زاده در اجلاس  این نهاد بسیار ناچیز است.
دیپلمات‌های کشورهای عضو شورای امنیت اعلام کرده‌اند که احتمال نمی‌دهند موضوع شکایت ایران درباره ترور شهید محسن فخری‌زاده در دستور کار این نهاد قرار گیرد.
 جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت درخواست کرده که نه تنها ترور شهید فخری‌زاده را محکوم، بلکه علیه عاملان آن نیز اقدام کند.
رویترز به نقل از دیپلمات‌ها گفته است که احتمال اینکه ۱۵ عضو شورای امنیت روز جمعه پشت درهای بسته به شکایت ایران در ارتباط با این پرونده ترور بپردازند، بسیار اندک است. برای انجام چنین کاری یا باید بین اعضای شورای امنیت توافقی وجود داشته باشد، یا یکی از کشورهای عضو چنین درخواستی کرده باشد.جری ماتیلا، سفیر آفریقای جنوبی در سازمان ملل و رئیس این دوره شورای امنیت گفت که تا کنون هیچ یک از کشورهای عضو شورای امنیت چنین درخواستی نکرده‌اند.گفته شده است از آنجا که هیچ کشور و سازمانی مسئولیت این ترور را برعهده نگرفته، اقدام علیه عاملان این حمله در شورای امنیت بلاموضوع است.
برچسب ها: محسن فخری زاده
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها