به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۴۴۱۳۲

ممنوعیت فعالیت یک گروه نئونازی در آلمان

ممنوعیت فعالیت یک گروه نئونازی در آلمان
گروه بین الملل: وزیر کشور آلمان یک گروه خطرناک راست‌گرای افراطی را ممنوع اعلام کرد. در خانه‌های اعضای این گروه شماری اسلحه سرد و اشیایی ضبط شد که نشانه‌های ناسیونال سوسیالیسم (نازیسم)هستند.
هورست زهوفر، گروه "تیپ تهاجمی ۴۴ / تیپ گرگ ۴۴" را ممنوع اعلام کرد. ۴۴ عددی رمزی و تکرار چهارمین حرف الفبای لاتین "د" (D) است. به گفته کارشناسان امنیتی، این عدد مخفف نام فامیل اسکار دیرلوانگر، یکی از جنایتکاران جنگی سادیست در دوران هیتلر، و Division (لشکر) است، به این معنا که این گروه، «تیپی از لشکر دیرلوانگر» است.
این گروه در چند ایالت آلمان فعالیت داشت، به همین دلیل خانه‌های اعضای آن در چند ایالت تفتیش شد.  این گروه دست‌کم ۱۳عضو فعال دارد، تعداد هواداران آن مشخص نیست. هشت تن از اعضای فعال گروه، از جمله رهبر آن، در ایالت هسن زندگی می‌کنند. یک سخنگوی وزارت کشور در پیامی توئیتری نوشت، هدف اعلام‌شده این گروه که ظاهراً از راه‌های خشونت‌آمیز هم دنبال می‌شود، ایجاد یک آلمان "آزاد" بر أساس "قوانین اخلاقی ژرمن" بوده است.وزارت کشور در بیانیه‌ای نوشت، این گروه نئونازی "ایدئولوژی غیرانسانی" خود را با روشی پرخاشگرانه علیه نظام سیاسی آلمان و "ایده تفاهم بین‌المللی" تبلیغ می‌کرده است.مهم‌ترین ویژگی این گروه، تمایل اعضای آن به رژیم ناسیونال سوسیالیسم (نازیسم) و شخص هیتلر است. وزارت کشور تاکید کرده است که آنها خواهان برچیدن نظام دموکراتیک آلمان و ایجاد یک حکومت فاشیستی هستند و با ظاهر رزمی برای نژادپرستی و یهودستیزی تبلیغ می‌کرده‌اند.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها